آژانس فضایی اروپا شروع ماه رمضان را تبریک گفت

آژانس فضایی اروپا شروع ماه رمضان را تبریک گفت به گزارش شاه بلاگ آژانس فضایی اروپا با انتشار تصاویری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: رمضان کریم


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا این آژانس با انتشار این تصاویر نوشت: غروب آفتاب آغازگر ماه مبارک رمضان برای میلیونها مسلمان در سراسر جهان بود. آیا می دانستید شروع این ماه با رویت هلال ماه مشخص می شود و باتوجه به منطقه جغرافیایی متفاوت است؟
همانطور که در تصویر اول که توسط کاوشگر مارس اکسپرس(Mars Express) در مسیرش به سمت مریخ ثبت شده، دیده می شود که چرخش قمر زمین و تناوب مداری فازهای مشترکی دارند.
آسمان، اجرام آن و گستردگی فضای فراتر از آن هزاران سال است که انسان ها را مجذوب خود کرده بدین سبب تصادفی نیست که ماتیاس ماورر(Matthias Maurer) از لوح آسمان نبرا(Nebra Sky Disc) در نشان ماموریت "Cosmic Kiss" خود از آن الهام بگیرد.


لوح آسمان نبرا که بیش از ۳۶۰۰ سال پیش ساخته و در سال ۱۹۹۹ در نزدیکی شهر نبرای آلمان کشف شده است، یکی از قدیمی ترین اجسام نمایانگر پدیده های آسمانی است.
این لوح از آن جهت قابل توجه است که بینشی در مورد دانش مردم در آن زمان در مورد خورشید، ماه و ستارگان و تاثیر آنها بر زندگی مردم روی زمین ارائه می کند.
ماتیاس با نسخه ای کپی شده از لوح آسمان در ایستگاه فضایی بین المللی حضور دارد. نسخه برنزی اصلی با وزن حدود دو کیلوگرمی اندازه ای حدود ۳۰ سانتی متر دارد و در موزه ایالتی ماقبل تاریخ(Landesmuseum für Vorgeschichte) قرار گرفته است.


بر روی این لوح یک قرص کامل ماه و یک هلال به همراه چندین ستاره طلایی و صورت فلکی "خوشه پروین"(Pleiades) قرار دارد. این تصویر از صورت فلکی خوشه پروین قانون مهمی را نشان میدهد.
هر سه سال یک دفعه، زمانی که خوشه پروین در کنار قمری با هلالی شبیه به آن چه روی لوح به معرض نمایش گذاشته شده است قرار می گیرد یک سال کبیسه رخ می دهد.
این آژانس فضایی در آخر از کاربران پرسید آیا مراسمی دارید که زمان آن ازطریق یک جرم آسمانی مشخص شود؟




منبع:

1401/01/14
12:49:07
5.0 / 5
484
تگهای خبر: اینستاگرام , بین الملل , تاریخ , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است