آزمایش ناسا به زمانی بعد از پرتاب اسپیس ایکس موکول شد

آزمایش ناسا به زمانی بعد از پرتاب اسپیس ایکس موکول شد شاه بلاگ: ناسا آزمایش موشک ماه خویش را به زمانی پس از پرتاب موشک اسپیس ایکس موکول کرد تا اسپیس ایکس در روز جمعه مأموریت خویش را به انجام برساند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، موشک غول پیکر سامانه پرتاب فضایی(SLS) ناسا مقرر است ماموریت آرتمیس ۱ را به انجام برساند و بدون خدمه همراه با کپسول اوریون برای ماموریتی حدودا یک ماهه به ماه سفر کند. انتظار می رود این ماموریت در ماه ژوئن صورت گیرد اما ناسا هنوز تاریخ دقیقی برای آن در نظر نگرفته و منتظر اتمام آزمایش تمرین لباس خیس است. تمرینی که در آن مهم ترین فرآیندهای قبل از پرتاب همچون سوخت رسانی به موشک انجام می گیرد.
آزمایش لباس خیس موشک ناسا در روز جمعه اول آوریل(۱۲ فروردین) بر روی سکوی پرتاب ۳۹B مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا شروع شد. این آزمایش قرار بود عصر روز یکشنبه سوم آوریل (۱۴ فروردین) به اتمام برسد اما مشکلی در سیستم فن پرتابگر متحرک موشک، تیم را مجبور به متوقف کردن آزمایش کرد. طی این آزمایش قرار بود مراحل شمارش معکوس و سوخت رسانی شبیه سازی و اجرا شود. این آزمایش به روز دوشنبه چهارم آوریل(۱۵ فروردین) موکول شد. با این وجود این دفعه هم مشکلی در باز شدن یکی از دریچه ها آنرا متوقف کرد.
حالا ناسا تصمیم گرفته که انجام این آزمایش را به زمانی بعد از انجام ماموریت اسپیس ایکس موکول کند. موشک شرکت اسپیس ایکس که بتازگی به سکوی ۳۹A مرکز فضایی کندی و در کنار سکوی ۳۹B که موشک ناسا روی آن قرار دارد منتقل شده است.
این شرکت فضایی به تازگی تصاویری از موشک خود هم در توییتر منتشر نموده است.


ماموریت Ax-۱ که توسط شرکت آکسیوم اسپیس برنامه ریزی شده است، سه مسافر که برای این سفر پول پرداخت کرده اند و یکی از کارمندان آکسیوم را سوار بر کپسول دراگون اسپیس ایکس با خود به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد برد. مقرر است این ماموریت ۱۰ روزه در روز جمعه هشتم آوریل انجام گیرد.
ماموریت Ax-۱ ابتدا قرار بود در روز یکشنبه سوم آوریل صورت گیرد اما آزمایش ناسا آنرا چندین روز به تعویق انداخت.
"مایک سارافین"(Mike Sarafin)، مدیر ماموریت آرتمیس در مقر ناسا در واشنگتن می گوید: ما برنامه را به پس از ماموریت آنها موکول کردیم. زمان دقیق آن معین نیست اما فکر می نماییم که مدت کوتاهی بعد از پرتاب اسپیس ایکس صورت گیرد.
به قول "چارلی بک ول-تامپسون"(Charlie Blackwell-Thompson)، مدیر پرتاب آرتمیس، تیم آرتمیس توانستند یکی از دو هدف اصلی تمرین لباس خیس و سه هدف از پنج هدف ثانویه را قبل از به مشکل خوردن در روز یکشنبه و دوشنبه به انجام برسانند.
وی ادامه داد: نیازی نیست که مهندسان و کارشناسان همه ی موارد را از ابتدا آغاز کنند. او می گوید: این دفعه ما انتظار زمان کوتاه تری داریم. می توانم بگویم یک بازه زمانی کوتاه حدود ۳۶ ساعت کافی است.
وی و مقامات ناسا خاطرنشان کردند که موشک SLS ناسا و کپسول اوریون در وضعیت خوبی قرار دارند و مسائل غیرقابل پیش بینی به وجود آمده نگران کننده نیستند.





1401/01/18
12:24:14
5.0 / 5
704
تگهای خبر: بین الملل , تاریخ , سیستم , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است