ادعای جالب توجه چین در حوزه بلاک چین و رایانش کوانتومی

ادعای جالب توجه چین در حوزه بلاک چین و رایانش کوانتومی به گزارش شاه بلاگ ظاهراً چین در حفاظت از بلاک چین ها در مقابل حملات کوانتومی پیشرفت کرده و می تواند با یک تکنولوژی جدید از انتقال اطلاعات بین مؤسسات مالی محافظت کند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از سرویس دولتی چاینانیوز، پلتفرم بلاک چین چینی "چین میکر"(ChainMaker) با یک تکنولوژی جدید ساخته شده است که می تواند در مقابل حملات کامپیوتر های معمولی و کوانتومی مقاومت کند.
قابل ذکر است که یک بلاک چین، یک دفتر کل دیجیتال است که تمام تراکنش ها را پیگیری می کند.
به گزارش این خبرگزاری دولتی چین، توسعه دهندگان این بلاک چین که به نام "Chang'An Chain" هم شناخته می شوند، ادعا کرده اند که این تکنولوژی جدید از انتقال اطلاعات بین مؤسسات مالی محافظت می کند و تراکنش های آنلاین را ایمن تر می کند.
آکادمی بلاک چین و محاسبات پیشرفته پکن این سیستم را که در ژانویه سال قبل عرضه شد، طراحی نموده است. این نخستین پلت فرم بلاک چین خودگردان است و با همکاری دانشگاه هایی مانند "چینهوا"(Tsinghua) و "بیهانگ"(Beihang) و همینطور شرکتهای بزرگ فناوری اطلاعات مانند "تنسنت"(Tencent) و "بایدو"(Baidu) بوجود آمده است.
برپایه گزارش این خبرگزاری چینی، یک روش امضای دیجیتال پس کوانتومی به پلت فرم بلاک چین اضافه شده است تا از آن در مقابل حملات، همچون حملات کامپیوترهای کوانتومی که امکان دارد امنیت ارتباطات را به خطر بیندازد، محافظت کند.
بلاک چین از الگوریتم های بسیار هوشمندی برای مقابله با تهدیدات کوانتومی استفاده می کند
مانند دیگر بلاک چین ها، لیست دیجیتال رکوردها در بلوک ها نگهداری می شوند که هر کدام شامل زمان و تاریخ تراکنش است و بروزرسانی آنها بدون کشف آنها دشوار است.
تراکنش ها شامل استفاده از توابع هش رمزنگاری شده یا مسائل ریاضی چالش برانگیز و همینطور مسائل «اثبات کار» است که هر بلوکی را که پیش از آن آمده است، تأیید می کند تا فهرست، امن باقی بماند.
در سال ۱۹۹۴ "پیتر شور" ریاضیدان آمریکایی کشف کرد که امکان دارد از یک کامپیوتر کوانتومی برای محاسبه اعداد اول میان اعداد بزرگ استفاده گردد. این کشف، جرقه ای را برای کاهش اجتناب ناپذیر ارتباطات ایمن مرسوم که از رمزگذاری مبتنی بر پیچیدگی محاسباتی استفاده می نمایند، روشن کرد.
در واکنش به این موضوع، تکنیک های رمزنگاری کلاسیک به نام "رمزنگاری پس کوانتومی" و همینطور یک طرح توزیع کلید کوانتومی برای مبارزه با حملات احتمالی کامپیوترهای کوانتومی طراحی شده اند.
"یینگ یونگ" رئیس شرکت فناوری کوانتومی "QuantumCTek" به روزنامه دولتی "چاینا ساینس دیلی" گفته است که حتی اگر ساخت یک کامپیوتر کوانتومی کامل و کاربردی ۸ تا ۱۰ سال دیگر طول بکشد، توسعه چاره هایی برای پیشگیری از حملات کوانتومی بسیار مهم می باشد.
وی ادامه داد: هزینه جبران این مساله هزینه ی زیادی خواهد بود و ما باید از قبل برای آن برنامه ریزی نماییم. ساخت یک شبکه ارتباطی امن کوانتومی یک مبحث فوری است. هرچه شبکه متراکم تر باشد، بهتر است و هر چه متراکم تر باشد، کاربردی تر می شود.
در حالیکه بلاک چین ها به صورت گسترده از راه شبکه های همتا به همتا برای تأیید داده های غیرمتمرکز استفاده می شوند(معمولا برای مدیریت ارزهای دیجیتال)، آنها همینطور در چین برای تأیید قراردادها، داده های بهداشت و سلامت و انواع دیگر داده ها استفاده می شوند. در واقع همین کارکردهای مشابه هستند که پتانسیل واقعی این فناوری هستند، نه فقط ارزهای دیجیتال.
بر اساس گزارش رسانه های دولتی چین، این کشور در ژوئن سال قبل یک پردازنده بلاک چین ۹۶ هسته ای نصب کرده است که تأیید امضا را در شبکه ۲۰ برابر سریع تر و پردازش قرارداد هوشمند را ۵۰ برابر سریع تر می کند.



1401/03/22
22:53:50
5.0 / 5
430
تگهای خبر: آنلاین , امنیت , پیشرفت , تاریخ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است