ساخت یک تانک رباتیک هوشمند

ساخت یک تانک رباتیک هوشمند دو شرکت اروپایی با همکاری یکدیگر موفق به ساخت یک تانک رباتیک هوشمند متوسط شده اند که اخیرا کارایی خویش را در آزمایش ها به خوبی نشان داده است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، شرکت "میلرم ربوتیکس"(Milrem Robotics) از کشور استونی و شرکت "کونگزبرگ دیفنس اند ایرواسپیس"(Kongsberg Defense & Aerospace) از نروژ یک تانک رباتیک هوشمند متوسط ساخته اند که در نخستین تمرین شلیک مستقیم خود موفق عمل کرده است.
این تانک رباتیک متوسط ​​بر اساس وسیله نقلیه زرهی رباتیک شرکت "میلرم" معروف به "تایپ-ایکس"(Type-X) و مجهز به برجک محافظ شرکت "کونگزبرگ" معروف به "RT-۴۰" به همراه یک توپ ۳۰ میلی متری "بوش مستر"(Bushmaster) است.
تمرین موفق شلیک مستقیم این تانک ضد خودرو های ساکن و خودرو های زرهی که در هفته دوم ژوئن انجام شد، بخشی از پروژه مشترکی به نام "نوردیک رباتیک وینگمن"(NRW) است که توسط این دو شرکت با هدف تولید یک ربات در میدان نبرد که نیازهای نیروهای ناتو و کشورهای شمال اروپا را برآورده می کند، پیگیری می شود.
در واقع هدف، ایجاد یک وسیله نقلیه رباتیک است که بتواند از تانک های جنگی اصلی و وسایل نقلیه زرهی پیاده نظام پشتیبانی کند و در عین حال قدرت آتش و قابلیت های تاکتیکی برابر و همسان با یک واحد زرهی را عرضه نماید.


باآنکه در آزمایش مذکور از یک توپ بوش مستر ۳۰ میلی متری استفاده شد، اما این تانک رباتیک می تواند توپ هایی تا ۵۰ میلی متر و همینطور موشک های ضد تانک و یک پهپاد متصل را برای انجام وظایف شناسایی با خود حمل کند.
این تانک همینطور دارای یک ماژول کنترل است که هوش مصنوعی را در خود جای داده و قادر به ناوبری و تشخیص موانع به صورت خودکار است. علاوه بر این، قابلیت هدایت غیرمستقیم دارد که امکان کنترل از راه دور بهتری را در سرعت های بالاتر فراهم می آورد.




منبع:

1401/03/30
08:36:06
5.0 / 5
592
تگهای خبر: پهپاد , تولید , خودرو , ربات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است