تصویر موشک ناسا روی سکه 1 دلاری

تصویر موشک ناسا روی سکه 1 دلاری شاه بلاگ: تصویر موشک تاریخی سترن ۵ که اولین فضانوردان را با خود به ماه برد، مقرر است در سال ۲۰۲۴ بر پشت سکه یک دلاری جدید حک شود.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، به نقل از اسپیس، برنامه چند ساله "سکه یک دلاری نوآوری آمریکایی"(American Innovation ۱$ Coin) برای تقدیر از نوآوری ها و نوآوران این کشور اجرا می شود و طی این برنامه، سکه هایی یک دلاری برای هر یک از ۵۰ ایالت آمریکا با طرح های بخصوص ساخته و عرضه می شوند. این سکه ها باآنکه از نظر مادی پرارزش هستند، اما برای معاملات روزمره مورد استفاده قرار نمی گیرند و بیشتر توسط کلکسیون دارها جمع آوری می شوند.


از سال ۲۰۱۹ تابحال ضرابخانه ایالات متحده چندین سکه جدید به ترتیبی که ایالت ها قانون اساسی ایالات متحده را تصویب کرده اند، ضرب کرده است.

پیشران موشک سترن ۵(Saturn V) ناسا هم که مقرر است تصویر آن در پشت یک سکه یک دلاری نقش ببندد، نماینده ایالت آلاباما خواهد بود. کمیسیون هنرهای زیبای آمریکا(CFA) و کمیته مشورتی شهروندی ضرب سکه(CCAC) به صورت جداگانه طرح های برگزیده را بررسی کردند و سفارش های متفاوتی را به مدیر ضرابخانه عرضه دادند، اما در نهایت تصمیم برای انتخاب طرح با مدیر ضرابخانه است.
روی سکه های یک دلاری نوآوری آمریکا، تصویری از مجسمه آزادی که در همه ی سکه های رایج دیده می شود، به چشم می خورد و پشت سکه ها، تصاویر متفاوتی حک می شوند.
سکه مقدماتی


منبع:

1401/04/20
08:58:28
5.0 / 5
445
تگهای خبر: تاریخ , فضا , كشور , موشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است