نخستین پیوند قلب بین دو بیمار HIV مثبت

نخستین پیوند قلب بین دو بیمار HIV مثبت شاه بلاگ: پزشکان نخستین پیوند قلب را بین دو بیمار که HIV مثبت هستند، با موفقیت انجام دادند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، بر اساس بیانیه مطبوعاتی بیمارستان بهداشت "مونته فیوره"(Montefiore) در برانکس نیویورک، پزشکان نخستین پیوند قلب از یک بیمار مبتلا به اچ آی وی را به یک زن شصت ساله که از نارسایی قلبی پیشرفته رنج می برد و او هم اچ آی وی مثبت است، با موفقیت انجام دادند.
این بیمار، قلب و کلیه را بطور همزمان دریافت کرد و این عمل جراحی فقط چهار ساعت طول کشید.
"مونته فیوره" یکی از تنها ۲۵ مرکز در ایالات متحده است که واجد شرایط انجام این جراحی پیچیده است. این بیمارستان به سبب پیشگام بودن در روش های نوآورانه مانند پیوند قلب از اهداکننده ای که فوت کرده، معروف است.
"دنیل گلدشتاین" مدیر جراحی قلب و عروق و پیوند و جراحی قلب بیمارستان "مونته فیوره" و کالج پزشکی "آلبرت اینشتین" می گوید: هدف تیم پیوند قلب "مونته فیوره" این است که دائماً استانداردهای جدیدی را بوجود آورد تا هر کسی که برای پیوند عضو مناسب می باشد، بتواند از این روش نجات بخش بهره مند شود.
قانونی که افراد مبتلا به HIV را قادر می سازد اعضای خودرا به یک گیرنده ی اچ آی وی مثبتِ دیگر اهدا کنند، در سال ۲۰۱۳ تصویب گردید، اما تقریباً ۱۰ سال طول کشید تا این فرصت برای پیوند قلب به واقعیت تبدیل گردد.
"اولریش جورده" رییس بخش نارسایی قلبی، پیوند قلبی و پشتیبانی مکانیکی گردش خون و معاون رییس بخش قلب و عروق در "مونته فیوره" اظهار داشت: به لطف پیشرفت های قابل توجه پزشکی، افراد مبتلا به HIV می توانند این بیماری را به خوبی کنترل کنند که حالا می توانند جان سایر افراد مبتلا به این بیماری را نجات دهند. این جراحی نقطه عطفی در تاریخ اهدای عضو است و امید جدیدی را به افرادی که زمانی امیدی برای مراجعه نداشتند، ارائه می کند.
این روش جدید ممکنست امیدها را برای خیلی از بیماران زنده کند، چونکه تنها در ایالات متحده، بین ۶۰ هزار تا ۱۰۰ هزار بیمار نیاز به قلب دارند، اما در سال ۲۰۲۱ تنها حدود ۳۸۰۰ عمل پیوند قلب انجام شد.
دکتر "عمر سعید" متخصص قلب و استادیار پزشکی در کالج پزشکی "اینشتین" اظهار داشت: این یک مورد پیچیده و یک تلاش چند رشته ای میان رشته های قلب و عروق، جراحی، نفرولوژی، بیماریهای عفونی، مراقبت های ویژه و ایمونولوژی بود.
وی ادامه داد: در دسترس قرار دادن این گزینه برای افراد مبتلا به اچ آی وی، مجموعه اهداکنندگان را گسترش می دهد و به این معنا است که افراد بیشتری، با یا بدون HIV، دسترسی سریع تری به اندام نجات بخش خواهند داشت.




منبع:

1401/05/19
22:40:32
5.0 / 5
703
تگهای خبر: پیشرفت , تاریخ , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است