دراگون بدون سرنشین به زمین بازگشت

دراگون بدون سرنشین به زمین بازگشت به گزارش شاه بلاگ، فضاپیمای باری ˮدراگونˮ متعلق به شرکت فضایی خصوصی ˮاسپیس ایکسˮ همراه با ۴۰۰۰ پوند آزمایش علمی و چیزهای دیگر از ایستگاه فضایی به زمین بازگشت.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، یک فضاپیمای باری "دراگون" در روز شنبه(۲۰ اوت) حامل انبوهی از تجهیزات علمی از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشت و در اقیانوس فرود آمد.
این کپسول فضایی بدون سرنشین بعد از اقامت بیشتر از یک ماهه در ایستگاه فضایی در ساعت ۱۴: ۵۳ به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۳: ۲۳ به وقت ایران) در سواحل فلوریدا فرود آمد.
شرکت "اسپیس ایکس" امروز در یک بروزرسانی در رابطه با این مأموریت در توییتر نوشت: بازگشت دراگون تأیید شد و بیست و پنجمین مأموریت باری و تأمین تجهیزات اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی تکمیل شد.
قابل ذکر است که این شرکت برخلاف روند معمول، این فرود را پخش زنده نکرد و هنوز تصاویری از فرود این فضاپیما منتشر نکرده است.
این شرکت در دومین پست توییتری خود افزود: هنگامی که دراگون توسط تیم بازیابی اسپیس ایکس بازیابی شود، علوم حیاتی درون آن از راه بالگرد به مرکز فضایی "کندی" ناسا منتقل می شود و در اختیار محققان قرار می گیرد.
اسپیس ایکس مأموریت "Dragon's SpaceX-۲۵" را در تاریخ ۱۴ ژوئیه از مرکز فضایی "کندی" ناسا به فضا پرتاب کرد و این فضاپیما دو روز بعد به ایستگاه فضایی بین المللی رسید. دراگون ۵۸۰۰ پوند(۲۶۳۰ کیلوگرم) آزمایش های علمی، تجهیزات خدمه و سایر محموله های حیاتی را به ایستگاه فضایی تحویل داد.
روز جمعه، فضاپیمای دراگون از ایستگاه فضایی جدا شد و بازگشت خویش را در روز شنبه با حدود ۴۰۰۰ پوند(۱۸۱۵ کیلوگرم) تجهیزات علمی به زمین شروع کرد. این محموله شامل نتایج آزمایش های بی شماری در ایستگاه فضایی است که به دانشمندان مشتاق تحویل داده خواهد شد.
کپسول های باری دراگون نسخه های بدون خدمه فضاپیمای "کرو دراگون"(Crew Dragon) هستند و برای حمل و نقل تجهیزات به ایستگاه فضایی بین المللی و برپایه قرارداد چند میلیارد دلاری با ناسا طراحی شده اند.
اسپیس ایکس یکی از دو شرکت آمریکایی است که هم اکنون مأموریت های تأمین مجدد ایستگاه فضایی را انجام می دهد. شرکت دیگر "نورثروپ گرومن" نام دارد که با فضاپیمای "سیگنوس" به انجام این کار می پردازد. همینطور سیستم های فضایی "سیرا نوادا"(Sierra Nevada) برای عرضه خدمات مشابه به ناسا با هواپیمای فضایی "دریم چیسر"(Dream Chaser) برنامه ریزی شده است.
فضاپیمای رباتیک "پروگرس" روسیه هم به صورت منظم مأموریت های تحویل محموله به ایستگاه فضایی را انجام می دهد و آژانس های فضایی اروپا و ژاپن هم در گذشته با فضاپیماهای باری خود این کار را انجام می دادند.
ایستگاه فضایی هم اکنون اقامتگاه هفت فضانورد است که خدمه مأموریت "اکسپدیشن ۶۷"(Expedition ۶۷) را می سازند. آنها شامل ۳ آمریکایی، ۳ روس و یک اروپایی هستند. شرکت اسپیس ایکس ۴ نفر از این فضانوردان را بعنوان بخشی از مأموریت "کرو-۴"(Crew-۴) توسط کپسول "کرو دراگون" برای ناسا به ایستگاه فضایی فرستاد.
اسپیس ایکس همینطور خدمه بعدی ناسا را در مأموریت "کرو-۵"(Crew-۵) ​​در ماه سپتامبر به ایستگاه فضایی خواهد برد.




منبع:

1401/05/30
12:27:51
5.0 / 5
433
تگهای خبر: بین الملل , تاریخ , خدمات , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است