کشف ارتباط معنادار حالت ستون فقرات و کاهش شناختی

کشف ارتباط معنادار حالت ستون فقرات و کاهش شناختی به گزارش شاه بلاگ، پژوهشگران ژاپنی در بررسی جدیدی موفق شده اند ارتباطی را بین حالت ستون فقرات و کاهش شناختی کشف کنند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از سایتک دیلی، این پرسش که آیا کاهش شناختی امکان دارد با ارزیابی تعادل ستون فقرات شناسایی شود یا خیر، از راه یک آزمایش در مقیاس بزرگ مورد بررسی قرار گرفت که در افراد بین ۵۰ تا ۸۹ سال انجام شد. پژوهشگران "دانشگاه شینشو"(Shinshu University) ژاپن، ارتباطی را بین "محور عمودی ساژیتال"(SVA) و افزایش سن و کاهش عملکرد شناختی کشف کردند.
پژوهشگران دریافتند که هنگام مشاهده بدن از پهلو، هرچه سر و گردن بیشتر جلو بیایند، احتمال بیشتری وجود دارد که نشانه های زوال شناختی در بیماران مشاهده شود. در مردان، محور عمودی ساژیتال با کاهش شناختی مستقل از افزایش سن مرتبط بود. کاهش شناختی در زنان صرف نظر از سن، شایع تر بود.
اختلال شناختی خفیف، بعنوان شکایات در رابطه با شناخت از سوی شخص یا دیگران تعریف می شود اما زوال عقل در آن وجود ندارد. در مناطقی که دستیابی به تجهیزات آزمایشی تخصصی و پرهزینه برای جمعیت سالمند محدود است، امکان دارد تشخیص اختلال شناختی به صورت محدود صورت گیرد.
"هیکارو نیشیمورا"(Hikaru Nishimura)، پژوهشگر ارشد این پروژه، یک کاردرمانگر است که مشکلاتی را که سالمندان با آن روبه رو می شوند، از دیدگاه توانبخشی مطالعه می کند. در افراد مسن تر، تمرین ورزشی امکان دارد پیشروی زوال عقل را کم کند یا حتی آنرا متوقف نماید.
دکتر "شوتا ایکگامی"(Shota Ikegami)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: وضعیت بدنی نامناسب، نشانه ای از ضعف در سالمندان است. زوال شناختی پنهان، یکی از مولفه های ضعف را میتوان با بررسی وضعیت بدن تشخیص داد.


جهت بررسی انبوه این موضوع، افراد مسن ساکن شهر اوبوسه، ناگانو مورد ارزیابی قرار گرفتند. این بررسی نشان داد که در افراد مسن ژاپنی، کسانی که قدامی شدن ستون فقرات را نشان می دهند، بیشتر در معرض کاهش عملکرد شناختی قرار دارند. زوال شناختی با ترکیب سن و میزان عدم تعادل ستون فقرات، به صورت قابل اطمینانی تشخیص داده شد.
پزشکان امیدوارند که با این پژوهش و سایر پژوهش ها، از راه مداخلات توانبخشی برای درمان ضعفی که طی غربالگری ها دیده می شود، بتوانند نیاز آینده به مراقبت را رفع کنند.
این پژوهش، در مجله "Scientific Reports" به چاپ رسید.




منبع:

1401/06/06
21:40:58
5.0 / 5
650
تگهای خبر: پژوهش , دانش , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است