وزیر آموزش و پرورش:

مدرسه آینده باید پاسخگوی همه نیازهای دانش آموز نسل فردا باشد

مدرسه آینده باید پاسخگوی همه نیازهای دانش آموز نسل فردا باشد به گزارش شاه بلاگ، وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: در طراحی فضاهای آموزشی باید رابطه فضا با برنامه درسی تعیین شود، مدرسه آینده باید پاسخگوی همه نیازهای دانش آموز نسل فردا باشد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از خبرگزاری ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری با اشاره به اهمیت فضا و زیرساخت مناسب در روند آموزش و تربیت مربیان اضافه کرد: محیط به عنوان یک عامل سازنده، سبب تمرکز بیشتر دانش آموز، تدریس بهتر معلم و در نتیجه تسهیل، تسریع و تعمیق در پروسه یادگیری می شود.
وی با اشاره به نمونه های درخشان طراحی فضا متناسب با کارکرد آن در تاریخ معماری کشور اظهار داشت: به عنوان مثال در طراحی مسجد جامع اصفهان این مساله که علاوه بر آنکه محل عبادت باشد به عنوان محل تعلیم احکام و شرعیات، به جنبه های مختلف آن از حیث رسایی صدا و محل قرارگیری افراد پرداخته شده است.
وزیر آموزش وپرورش گفت: موضوع مهمی که به نظر مغفول مانده، تعیین رابطه فضا با برنامه درسی است. لازم است برنامه درسی و برنامه ریزی درسی را در فضا ببینیم، نیازهای متخصصان تعلیم و تربیت و پداگوژی را بشناسیم و به عنوان یک مولفه مهم محتواهای آموزشی، روش ها و شیوه های ارزشیابی را نیز بدانیم.
نوری افزود: فضا باید تعاملی باشد و این مفهوم دقیق تعریف شود که بتوانیم ارتباط سازنده و مفید اجزای محیط با دانش آموزان را فراهم نماییم تا حس یادگیری را به دانش آموز منتقل کند، که البته بخشی ازآن خود محصول آگاهی و یادگیری است.
وزیر آموزش وپرورش با بیان این نکته که مدارس آینده باید پاسخگوی معه جوانب و نیازهای دانش آموز نسل فردا و به تبع آن جامعه باشد، اشاره کرد: غیر از این باشد مدرسه کارکرد خودرا از دست می دهد و دانش آموز ارتباطی با محیط و فضا و محتوا برقرار نمی کند.
نوری بیان داشت: راهبری آینده طراحی و معماری مدارس یک سری الزاماتی دارد، که باید آنرا چندوجهی دید، توجه به جنبه های معماری اسلامی و ایرانی حتما یکی از مولفه های مدرسه آینده است و مدرسه سبز نیز یکی از مظاهر آنست، مورد بعدی به عنوان مثال مدرسه ای که با مصرف کمترین مصالح ساخته شود و منابع بیشتری را برای آیندگان حفظ نماید، نمونه ای از یک مدرسه با رویکرد آینده نگری است.
عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: موضوع هوش مصنوعی، استفاده از واقعیات مجازی و محتواهای سه بعدی، استفاده از تکنولوژی های جدید در فناوری اطلاعات و ارتباطات و ترکیب آن با طراحی و معماری، بحث اینترنت اشیا نقش ربات ها در آینده مدارس و... هرکدام می تواند واجد بررسی و مطالعات گسترده باشد.
وی همین طور بر لزوم حفظ، تعمیر و نگهداری فضا و تجهیزات آموزشی اصرار کرد و اظهار داشت: نوسازی مدارس و معاونت پشتیبانی آموزش وپرورش در این خصوص با هماهنگی بیشتر می توانند روند بهبود مسائل این حوزه را فراهم آورند.
نوری ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز، بر لزوم شناسایی و بهره مندی از همه ظرفیت های موجود نهادها و خیرین حقیقی، خصوصاً هموطنان خارج از کشور اصرار کرد با امکان فروش املاک مازاد و تامین منابع مورد نیاز با هم افزایی بهتر مشکلات و کمبود فضاهای آموزشی زودتر رفع گردد.



منبع:

1401/06/20
09:47:18
5.0 / 5
469
تگهای خبر: اینترنت , تاریخ , تكنولوژی , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است