شغل افراد علمی زیر ذره بین مجله نیچر ؛

آب بازی در ایستگاه فضایی فقط سرگرمی و بازی نیست

آب بازی در ایستگاه فضایی فقط سرگرمی و بازی نیست شاه بلاگ: شاه بلاگ: «سامانتا کریستوفورتی»، فضانورد آژانس فضایی اروپا که مدتی پیش مدتی در ایستگاه فضایی بین المللی حضور داشته، برای جمع آوری اطلاعات برای طراحی مخازن سوخت، مایعات را در ایستگاه فضایی بین المللی ریخت.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، وی در گفتگو با مجله نیچر در رابطه با شغل خود اظهار داشت: من فضانورد آژانس فضایی اروپا هستم. سال گذشته، من پنج ماه - از اواخر آوریل تا اواسط اکتبر -را در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) گذراندم و آخرین ماه را بعنوان فرمانده ایستگاه گذراندم. پیش از بازگشت به زمین، من و تیمم زمانی را برای بازی با آب اختصاص دادیم. در اینجا، در داخل ایستگاه فضایی بین المللی، من نحوه رفتار آب در شرایط گرانش صفر را نشان می دهم.
می توانید از ترفندهای کوچکی استفاده کنید تا مطمئن شوید آب در جایی که می خواهید، باقی می ماند. کشش سطحی حباب آب را کنار هم نگه می دارد و می توانید با استفاده از نی به آرامی آنرا بکشید یا با دمیدن بر رویش، آنرا حرکت دهید. اگر حباب به اندازه کافی کوچک است، می توانید آنرا بنوشید. ما تمام آب داخل فضاپیما را بازیافت می نماییم.
بی وزنی نه تنها هیجان انگیز است، بلکه فرصتی برای مطالعه فیزیک بنیادی است. تحقیقات زیادی در مورد دینامیک سیالات در ایستگاه فضایی وجود دارد. یک مطالعه که من شخصاً در آن شرکت داشتم، به رفتار شل شدن انواع مختلف مایعات و مخلوط مایعات و گازها در ظروف می پردازد. نتایج برای طراحی مخازن سوخت، بخصوص جهت استفاده در فضا، خیلی مهم است.
این عکس در ماژول آزمایش ژاپنی گرفته شده است. این بزرگترین ماژول واحد ایستگاه فضایی بین المللی است، ازاین رو ما اغلب از آن برای صحبت با رسانه ها یا دانش آموزان مدرسه استفاده می نماییم. وقتی با آنها ارتباط برقرار می نماییم، از وسایلی مانند توپ های پشت سرم که مدل سیارات و ماه هستند، استفاده می نماییم. جسم گرد پشت من، هوابند ماژول است. ما از آن برای استقرار ماهواره ها و همینطور سخت افزارهایی مانند اسکنر برای آزمایش های علمی استفاده می نماییم.
این دومین باری بود که به ایستگاه فضایی بین المللی رفتم. من به سرعت با فضا سازگار می شوم و از احساس بی وزنی بسیار لذت می برم. بازگشت به زمین برای من خیلی سخت تر است.
نمی دانم کی باردیگر به آنجا می روم. ما خواهیم دید که برنامه آرتمیس به رهبری ایالات متحده که مردم را در دهه آینده به ماه باز می گرداند، چگونه تکامل می یابد. شاید باردیگر فرصتی برای من پیش بیاید.
«کریستوفورتی» عضوی از مأموریت «کرو-۴» بود که توسط شرکت «اسپیس ایکس» انجام شد. وی در آن زمان برای آغاز اقامت 6 ماهه خود در تاریخ ۲۷ آوریل با کپسول «دراگون» به ایستگاه فضایی رسید. قابل ذکر است که مأموریت «کرو-۴» دومین پرواز فضایی «کریستوفورتی» بوده است. وی قبلاً از نوامبر ۲۰۱۴ تا ژوئن ۲۰۱۵ در ایستگاه فضایی اقامت داشته است.




منبع:

1401/12/23
09:11:40
5.0 / 5
317
تگهای خبر: بین الملل , تاریخ , دانش , سخت افزار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است