نتایج یك پژوهش؛

کاهش وزن ناخواسته در سالمندان سالم باعث کاهش طول عمر می شود

کاهش وزن ناخواسته در سالمندان سالم باعث کاهش طول عمر می شود شاه بلاگ: به گزارش شاه بلاگ، یک پژوهش جدید ادعا می کند که کاهش وزن ناخواسته در سالمندان سالم با شرایط محدودکننده طول عمر مرتبط می باشد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، شایع است که افراد مسن همزمان با مبتلا شدن به مشکلات سلامتی، وزن کم می کنند؛ با این وجود، اطلاعات کمی در مورد اثرات کاهش وزن اینچنینی در افراد مسن «سالم» وجود دارد.

بسیاری از افراد با افزایش سن، کاهش تدریجی وزن اما پیشرونده را تجربه می کنند. همانطور که گفته شد، افراد مسن با مبتلا شدن به مشکلات سلامتی، گرفتار کاهش وزن می شوند. با این وجود، اطلاعات کمی در مورد اثرات کاهش وزن در سالمندان سالم وجود دارد.

اکنون یک پژوهش جدید کوشیده است که این مورد را درک کند. یافته های این پژوهش نشان داده است که کاهش وزن در افراد مسن سالم امکان دارد با مرگ زودرس و همینطور شرایط محدودکننده زندگی همراه باشد. این می تواند به علت عوامل مختلفی همچون بیماری زمینه ای باشد که افراد امکان دارد از آن بی خبر باشند.

در این مقاله پژوهشی که نتایج آن در مجله JAMA Network Open انتشار یافته، آمده است: بر مبنای دانش ما، اهمیت بالینی تغییر وزن در جمعیتی از افراد مسن نسبتا سالم، بدون بیماری های محدودکننده زندگی به خوبی ثبت نشده است.

این پژوهش به سرپرستی دکتر منیره حسین از دانشگاه موناش در ملبورن استرالیا انجام شده است. پزشکان برای انجام این مطالعه ۱۷ هزار سالمند در استرالیا که نزدیک به ۷۰ سال سن داشتند و همینطور بیشتر از ۲۰۰۰ بزرگسال بالای ۶۵ سال در ایالات متحده را معاینه کردند. وزن شرکت کنندگان در معاینه های سالانه بین سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ اندازه گیری و به ثبت رسید.

در این مطالعه، شرکت کنندگانی که به بیماری های قلبی عروقی، زوال عقل، ناتوانی های جسمی یا بیماری مزمن مبتلا بودند، حذف شدند. همینطور افراد مسنی که اخیرا در بیمارستان بستری شده بودند، کنار گذاشته شدند.

در نهایت، نتایج نشان داد که کاهش وزن بیشتر از ۱۰ درصد می تواند خطر مرگ در مردان و زنان سالمند را افزایش دهد. نتایج به دست آمده عنوان می کند، مردان مسن سالم به صورت ویژه بیشتر در معرض خطر هستند.

نتایج این پژوهش روی سالمندان سالم نشان داده است که کاهش وزن با افزایش مرگ و میر به علت همه دلایل خاص همچون افزایش ریسک مبتلا شدن به سرطان، بیماری قلبی عروقی و سایر شرایط محدودکننده زندگی مرتبط می باشد و پزشکان باید از اهمیت کاهش وزن بخصوص در بین مردان مسن آگاه باشند.

برخلاف کاهش وزن، افزایش وزن هیچ ارتباطی با شرایط محدودکننده زندگی در بین سالمندان سالم نداشت.

پژوهشگران می گویند بررسی کاهش وزن مهم می باشد، چونکه می تواند مسائل اساسی را آشکار کند و مداخله زودهنگام می تواند خطر مرگ نابهنگام را کم کند.

در پایان این مقاله عنوان شده است، پژوهش های بیشتر برای تعیین دقیق تر ارتباط بین کاهش وزن و شروع بیماری های کشنده مورد نیاز است و این که آیا پژوهش های بالینی یا آزمایشگاهی می توانند افرادی را که مداخله زودهنگام امکان دارد برای آنها مؤثر باشد، شناسایی کند؟





منبع:

1402/01/23
12:20:56
5.0 / 5
440
تگهای خبر: آزمایشگاه , پژوهش , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است