دورهمی تجزیه طلبان در اسلو به نام صلح!

دورهمی تجزیه طلبان در اسلو به نام صلح! به گزارش شاه بلاگ، در مراسم اهدای جایزه «صلح نوبل» به «نرگس محمدی» که در روز یکشنبه در اسلو، پایتخت نروژ برگزار شد، بیشتر از آن که میزبانان و مهمانان به مساله «صلح» بپردازند، «تجزیه طلبی» حاشیه پررنگ تر از متن آن بود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، روز جمعه چهاردهم مهرماه بود که کمیته نروژی نوبل اعلام نمود نرگس محمدی که غربی ها از او بعنوان «فعال حقوق بشر» نام می برند، به علت آنچه «مبارزه ضد سرکوب زنان در ایران و مبارزه برای ارتقای حقوق بشر و آزادی برای همه» خوانده شده، برنده جایزه صلح نوبل شده است.
این فرد به علت ارتکاب جرم های امنیتی و اقدامات ضدایرانی در جهت پروژه فشار حداکثری، در زندان به سر می برد و در دوران محکومیت خود همواره به دنبال حاشیه سازی بوده و دروغ هایی مانند شکنجه شدن در زندان را بیان کرد اما وقتی از زندان آزاد شد، اضافه وزن او واکنش های بسیاری را برانگیخت. «تقی رحمانی» همسر نرگس محمدی هم گفته «خانواده مادری نرگس اکثراً از مجاهدین بودند».
با این وجود، حاشیه این مراسم بیشتر از متن آن جلب توجه کرده است. دعوت نروژ از افرادی مانند «عبدالله مهتدی» سرکرده گروهک تجزیه طلب «کومله» که در سابقه سیاه او اقداماتی مانند کوشش برای جدا کردن کردستان از ایران، همکاری با حزب بعث عراق، کشتار مهاباد در سال ۱۳۸۹ و جهت دهی به اغتشاشات سال قبل دیده می شود، از اتفاقات عجیب این مراسم بود.
مهتدی در اغتشاشات پائیز گذشته پای ثابت جهت دهی به آشوب ها بود و با حضور ثابت در رسانه های ضدایرانی مانند ایران اینترنشنال، نقش پررنگی در اقدامات تروریستی و همینطور تجزیه طلبی در ایران داشت.
اقدام نروژ اما در دعوت از این فرد که سابقه طولانی در اقدامات تروریستی و ریختن خون شهروندان ایرانی دارد، آن هم در مراسمی که خانواده سلطنتی این کشور هم حضور دارند، با ادعاهای اروپایی ها و غربی ها در رابطه با پشتیبانی از حقوق بشر کاملا ناسازگار است.
غربی ها که خود تاریخ طولانی در نقض حقوق بشر داشته اند، با ادعای «دفاع از حقوق بانوان در ایران» با تمام توان در حوادث سال قبل دخالت کردند و البته شکست خوردند؛ با این وجود بعضی از آنها همچنان به این اقدامات خود ادامه می دهند.
«گلشیفته فراهانی» هم که یکی از میهمان های این مراسم بود، در اقدامی که سروصدای زیادی به پا کرده است، با مهتدی دیدار و خوش وبش کرد. در جریان این دیدار مهتدی اظهار داشت: «ما هم پیمان بودیم یک مدتی» و گلشیفته فراهانی هم در پاسخ می گوید: «تا ابد هستیم. ما هم پیمانیم تا همیشه».



1402/09/21
13:35:06
5.0 / 5
279
تگهای خبر: امنیت , تاریخ , كشور , هارد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است