معاون كمیسیون اروپا:

عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا چند سال طول می کشد

عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا چند سال طول می کشد به گزارش شاه بلاگ، معاون رئیس کمیسیون اروپا گفت، عضویت اکراین در اتحادیه اروپا چند دهه طول نخواهید کشید و طی چند سال صورت خواهد گرفت.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، «ورا یورووا» معاون رئیس کمیسیون اروپا در مصاحبه با تلویزیون جمهوری چک بیان نمود: اکراین در بحبوحه جنگ کار فوق العاده ای در جهت اصلاحات انجام می دهد.
بر اساس گزارش روزنامه آنلاین «کی یف ایندیپندنت»، شورای اروپا در تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) با آغاز گفت وگوها درمورد الحاق اکراین و مولداوی به اتحادیه اروپا موافقت نمود.
معاون رئیس کمیسیون اروپا تصریح کرد: این شروع یک روند بسیار دشوار است و اوکراینی ها گزارش می دهند که آماده آن هستند. البته اگر گفتگوی عضویت اکراین در اتحادیه اروپا را به بازگشت تمامی سرزمین هایش مشروط بدانیم، دردسرساز خواهد بود.
او در آخر اضافه کرد: از آنجاییکه سیستم «عضویت کامل یا عدم عضویت» دیگر وجود ندارد، اکراین می تواند بدون عضویت و البته با محدودیت هایی به اتحادیه اروپا نزدیک تر شود و به بازار اروپا دسترسی پیدا کند. اکراین قبل از آنکه کشور عضو باشد، همه این موارد را می تواند دریافت کند.
مجارستان که بعنوان عضوی از اتحادیه اروپا با ارسال هرگونه سلاح مرگبار به اکراین مخالفت کرده، اعتقاد دارد که اگر اکراین عضو اتحادیه اروپا شود، تمامی کمک های اروپای مرکزی همچون آن قسمتی که متعلق به بوداپست است، به کی یف سرازیر خواهد شد.
چند روز پیش «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان در این خصوص تصریح کرد: هیچگاه پیش از این در تاریخ اروپا، کشوری نبوده که در حال جنگ و مبارزه با کشور دیگر، بخواهد عضو اتحادیه اروپا شود. شکی نیست که اگر ما اکراین را وارد اتحادیه اروپا نماییم، تمامی کمک هایی که به کشورهای اروپای مرکزی همچون مجارستان اعطا شده، به کی یف سرازیر خواهد شد.




منبع:

1402/10/10
14:13:42
5.0 / 5
247
تگهای خبر: آنلاین , تاریخ , سیستم , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است