ترامپ از انتخابات مقدماتی ایلینوی هم کنار گذاشته شد

ترامپ از انتخابات مقدماتی ایلینوی هم کنار گذاشته شد شاه بلاگ: یک قاضی در ایالت ایلینوی آمریکا فرمان داد تا نام «دونالد ترامپ» از برگه های رای در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در این ایالت حذف شود و به عبارتی به این چهره پیشتاز حزب جمهوری خواه اجازه شرکت در انتخابات مقدماتی ایالت ایلینوی داده نشد. هم چنین فقط 2 روز به تیم او مهلت داده شده تا درخواست تجدید نظر را عنوان کنند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، در حالی که «دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا با اتهامات کیفری و پرونده های مختلفی در دادگاه مواجه می باشد، اما از شروع انتخابات مقدماتی تا حالا پیروز و چهره پیشتاز حزبش بوده و روز چهارشنبه هم در ایالت میشیگان توانست رقیب خود «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل را شکست دهد و پیروز انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در این ایالت شود.
دستور قاضی ایالت ایلینوی از تاریخ یکم ماه مارس (۱۱ اسفند) اجرا می گردد و فرصت محدودی به تیم ترامپ برای مطرح نمودن درخواست تجدید نظر داده شده است. هم چنین پایگاه خبری هیل از تاریخ برگزاری انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در ایالت ایلینوی در تاریخ ۱۹ مارس (۲۹ اسفند) آگاهی داده است.
«تریسی پورتر» قاضی کوک کانتی، از پرجمعیت ترین شهرهای ایالت ایلینوی روز چهارشنبه چنین تصمیمی را اتخاذ نموده و می گوید که اقدامات دونالد ترامپ در تاریخ ششم ژانویه ۲۰۲۱ (شورش و حمله به کنگره) مانع حضور وی در رقابت های انتخاباتی ایالت ایلینوی می شود. او هم چنین با استناد بر قوانین مربوطه ایالات متحده آمریکا تاکید می کند که اگر مقام رسمی آمریکا درگیر «شورش» شده باشند، اجازه بازگشت به پست های نظامی و غیرنظامی را ندارند.
این حکم بعد از آن صادر شد که گروهی از رای دهنگان ایالت ایلینوی، یکی از دموکرات ترین ایالت های آمریکا به نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شکایت کردند و با اشاره به وقایع ششم ژانویه ۲۰۲۱ خواهان حذف نام او شدند. درحالیکه مقامات بعدا خواهان بازگشت نام او شدند، اما باردیگر این اقدام یک چالش قانونی را از طرف وکلای رای دهندگان بهمراه داشته است.
ایالت ایلینوی سومین ایالت بعد از «کلرادو» و «مین» است که بدنبال حذف نام ترامپ از برگه های رای انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواهان می باشد. البته این موارد به سبب درخواست های تجدید نظر همچنان در دادگاه عالی ایالات متحده درگیر یک توقف شده اند.




منبع:

1402/12/10
09:44:26
5.0 / 5
221
تگهای خبر: تاریخ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است