محققان كره ای ساختند؛

شارژ چند ثانیه ای دستگاه ذخیره انرژی

شارژ چند ثانیه ای دستگاه ذخیره انرژی به گزارش شاه بلاگ محققان كره ای یك دستگاه ذخیره انرژی طراحی نموده اند كه نسبت به نمونه های مشابه كاربردی تر بوده و در عرض 20 ثانیه شارژ می گردد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اینهبیتت، این دستگاه ذخیره انرژی، می تواند در عرض 20 ثانیه، كاملا شارژ شود. قیمت آن هم می تواند از باتری های ˮلیتیومیˮ موجود ارزان تر باشد.

محققان مركز پیشرفته تحقیقاتی ˮعلم و فناوریˮ كره جنوبی(KAIST) به همراه محققان ˮدانشگاه ملی كانگ وونˮ، دستگاهی را طراحی نموده اند كه در عین ایمن بودن، با محیط زیست هم سازگار است و همینطور جهت استفاده در وسایل الكترونیكی قابل حمل هم مناسب می باشد.

سلول های تشكیل دهنده یك باتری الكترون ها را بین دو ماده منتقل می كنند اما حلال های آب محدوده ولتاژی میان دو نقطه را با محدودیت مواجه می سازند.

اما دانشمندان این موسسات تحقیقاتی در كره جنوبی، ساختار و مواد جدیدی را برای سرعت بخشیدن به مبادله انرژی در سطوح الكترود طراحی نموده اند كه هدر رفت انرژی میان دو الكترود را به حداقل می رساند.

این گروه از محققان از مواد زنجیره ای پلیمری، بر پایه ˮگرافنˮ، برای آندهای این باتری بهره برده اند.

براساس گفته این موسسه تحقیقاتی، ساختار شبكه ای ˮگرافنˮ دارای یك سطح بالایی است كه ظرفیت بالاتری را فراهم می سازد.



محققان ˮKAISTˮ اظهار كردند؛ این روش، با سرعت بخشیدن به تبادل انرژی، تراكم انرژی بیشتری را فراهم می كند و همینطور هدر رفتن انرژی را به حداقل می رساند.

این دستگاه با یك سیستم شارژ كم قدرت همچون پیل های خورشیدی منعطف یا شارژر یو اس بی در عرض 20 الی 30 ثانیه شارژ می گردد و تراكم قدرت آن 100 برابر بیشتراز باتری های معمولی آبی است.

جئونگ كو كانگ، پروفسور و استاد دانشگاه ˮKAISTˮ، در بیانیه ای اظهار كرد، این فناوری سازگار با محیط زیست، به راحتی قابل تولید و همینطور بسیار كاربردی است. به صورت كلی، ظرفیت و ثبات بالای این دستگاه در مقایسه با فناوری های موجود، می تواند به تجاری سازی خازن های آبی كمك نماید.



 

1396/12/13
22:19:27
5.0 / 5
4612
تگهای خبر: باتری , دانش , دستگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است