با ساخت ابزاری ممكن شد؛

تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!

تولید برق از عرق بدن در حین ورزش! به گزارش شاه بلاگ، محققان در استرالیا ابزاری ساختند که می تواند از روی عرق بدن، برق تولید نماید.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، جینگلیانگ لی، آزاده نیلغاز و همکارانش در استرالیا ابزاری ساختند که می تواند از روی عرق بدن، برق تولید نماید. این ابزار قادر انرژی مورد نیاز ساعت هوشمند را تأمین کند. آنها به دنبال راهی هستند که حتی اگر بدن عرق نکرد هم این دستگاه برق تولید نماید. تنفس یکی از انتخابهای احتمالی آنها برای تولید برق است.
در مقاله ای که اخیرا در نشریه Device انتشار یافته است، محققان دانشگاه دکین جزئیات در ارتباط با ساخت نانوژنراتور هیدروالکتریک را عرضه کردند، نانوژنراتوری که به صورت پوشیدنی استفاده می شود و می تواند نیاز انرژی ادوات پوشیدنی نظیر ساعتهای هوشمند را تأمین کند. این دستگاه با کمک نانومواد رسانا و از روی تبخیر عرق مبادرت به تولید برق می کند.
تا پیش از این مکانیک نانوژنراتورهای هیدروالکتریک چندان شناخته شده نبود. با این وجود، این تکنولوژی جدید نانوورق های Mxene را با پشم ترکیب کرده یک مؤلفه الکتروشیمیایی فعال بوجود آورده است.
جینگلیانگ لی از محققان این پروژه می گوید: « وسیله کوچکی را تصور کنید که می توانید مانند دستبند یا هدبند بپوشید؛ این ابزار از عرق شما برق تولید می کند. این دستگاه فقط به مقدار کمی عرق برای کار کردن نیاز دارد فقط چند قطره برای پوشاندن سطح دستگاه کافی است. هرچند این دستگاه برای تولید جریان به عرق نیاز دارد، اما از آنجائیکه دستگاه به خازن وصل شده است، جریان ساخته شده را می تواند ذخیره کند. ازاین رو لازم نیست که فرد به صورت دائمی عرق کند! مشابه با تولید برق خورشیدی، جریان ساخته شده را میتوان به تدریج در یک دستگاه دیگر ذخیره کرد.»
آمارها نشان می دهند که بیشتر از نیمی از استرالیایی ها تناسب اندام خویش را با تلفن هوشمند، ساعت هوشمند یا ادوات دیگر ردیابی می کنند.
قبل از این که این فناوری برای فروش عمومی تجاری سازی شود، توسعه بیشتری لازم دارد. با این وجود، به نظر می آید این دستگاه نوید ابزاری آسان و کم هزینه برای ساخت باشد. با نگاهی به آینده، این تیم تحقیقاتی امیدوار است راهی پیدا کند که در صورت عرق نکردن هم دستگاه بتواند برق تولید نماید. لی می گوید که آنها به دنبال توسعه این دستگاه هستند تا بتواند از رطوبت ساخته شده توسط تنفس، برق تولید نماید.


منبع:

1403/02/04
12:41:45
5.0 / 5
210
تگهای خبر: تجاری سازی , تكنولوژی , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است