با كمك یك پوست پلیمری؛

روبات های خودترمیم

روبات های خودترمیم شاه بلاگ: محققان نوعی پوست مصنوعی انعطاف پذیر برای روبات ها ساخته اند كه خود را ترمیم می نماید.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از دیجیتال ترندز، محققان دانشگاه Vrije در بروكسل نوعی پوست مصنوعی ساخته اند كه قابلیت های خودترمیمی را تقلید می كند. این پوست، زخم و جراحات وارده به روبات ها هنگام انجام عملیات را ترمیم می كند.
به گفته كارشناسان توسعه بیشتر این فناوری به روبات های جنگنده (مانند ترمیناتور) كمك می كند خود را ترمیم كنند تا بتوانند به مبارزه ادامه دهند.
اكنون مدتی است كه محققان دانشگاه Vrije مشغول آزمایش نرم روبات ها هستند. این نوع روبات از مواد انعطاف پذیر و با الهام از بافت بدن انسان ساخته می شود. انعطاف پذیری كاربردهای مختلفی را برای نرم روبات ها ایجاد می كند مانند برداشتن و كنترل اشیای نرم در صنایع غذایی یا انجام عمل های جراحی كوچك و غیر تهاجمی.
همچنین آنها نقشی مهم در تولید پروتزهای طبیعی دارند. اما این مواد نرم همیشه در خطر بریدگی یا فشردگی قرار دارند. در این حالت بخش های آسیب دیده باید جایگزین شوند اما در روش جدید در نرم روبات ها از نوعی پلیمر لاستیكی استفاده می شود كه قابلیت ترمیم خود را دارد.
به گفته پروفسو ر برام واندربروگ مدیر این پروژه تحقیقاتی، با استفاده از این ماده می توان روبات هایی سبك تر و ایمن تر ساخت. همچنین این روبات ها به تعمیرات كمتری نیاز خواهند داشت.
دانشمندان برای تولید این ماده از پلیمرهای ژله ای مانند استفاده كردند كه در مجاورت گرما با یكدیگر ذوب و سپس خنك شدند.
این ماده هنگام آسیب دوباره به شكل اولیه خود بر می گردد و به طور كامل ترمیم می شود. به همین دلیل از آن در بخش های روباتیك (دست روبات، ماهیچه مصنوعی) استفاده شد.
این مواد در شرایط مخصوص آزمایش شدند و پس از آسیب به طوركامل خود را ترمیم كردند.
 

1396/05/27
23:24:58
5.0 / 5
5388
تگهای خبر: فناوری , روبات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است