یك مقام مسوول معاونت علمی خبر داد؛

عرضه 1500 محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو 2024

عرضه 1500 محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو 2024 به گزارش شاه بلاگ، رئیس سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بین المللی اظهار داشت: در ایران اکسپو، شرکت های دانش بنیان ایرانی حضور فعالی داشتند و تعداد شرکتها به نسبت دوره پیشین، رشد 40 درصدی داشته است.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، امیرحسین میرابادی گفت: طی این چند روز شاهد برگزاری مهم ترین و بزرگترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه توانمدی های صادراتی (ایران اکسپو) بودیم. هدف اصلی نمایشگاه، معرفی و نمایش آخرین دستاوردها و محصولات ایرانی برای مجموعه های خارجی است.
به گفته او، این رویداد بستر و ظرفیت خوبی را برای ارائه توانمندی شرکتها و صنایع ایرانی به کشورهای مختلف دنیا در قالب بازدید هیأت های تجاری فراهم نموده و آی هیت نیز به عنوان بستر اصلی شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه نقش موثری را ایفا کرد.
وی “نقش شرکت های دانش بنیان و فناور” را یکی از بخش های بسیار مهم در عرصه تعاملات بین المللی خواند و اضافه کرد: بدون شک دستاوردهای درخشان علمی کشورمان و صنعتی سازی این دستاوردها طی سالهای قبل ظرفیتی بی نظیر را برای رشد صادرات ایران فراهم نموده است. نمایشگاه اکسپو با معرفی این تولیدات و دستاوردها به بازار جهانی نقش به سزایی در جهش شرکت های دانش بنیان خواهد داشت.
به گفته رئیس سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بین المللی در ایران اکسپو، شرکت های دانش بنیان ایرانی حضور فعالی داشتند و تعداد شرکت های دانش بنیان به نسبت دوره پیشین، رشد ۴۰ درصدی را تجربه کردند.
میرآبادی افزود: در این نمایشگاه، ۷۰۰ شرکت دانش بنیان با توانمندی صادراتی، دستاوردهای علمی و فناورانه خودرا به نمایش گذاشتند.
وی، این رشد را تنها از نظر کمی ندانست و به رشد کیفی محصولات نیز اشاره نمود و اضافه کرد: در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو کیفیت و تنوع محصولات دانش بنیان ایرانی نیز تقویت چشم گیری داشت؛ در نمایشگاه ایران اکسپوی امسال هزار و ۵۰۰ محصول فناورانه حوزه های مختلف به نمایش درآمده است.
به گفته او، این نمایشگاه علاوه بر این که ظرفیت و فرصت بی نظیری را به صنعتگران و شرکت های دانش بنیان ایرانی برای معرفی خود به بازارهای هدف جهانی و مشتریان بین المللی کالا و خدمات آنها می دهد، بستر بی نظیری برای نمایش فرهنگ و تمدن ایرانی به شرکت کنندگان خارجی و همین طور ایجاد و توسعه دیپلماسی فرهنگی و همین طور علمی بین ایران و دیگر کشورهای جهان به شمار می آید.
پر رنگ شدن اقتصاد دانش بنیان در سبد اقتصاد کشور
وی ضمن اشاره به رشد سه برابری صادرات شرکت های دانش بنیان در سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: سال قبل میزان صادرات شرکت های دانش بنیان دو میلیارد دلار را رد کرد که نویدبخش اتفاقات بسیار خوبی همچون نقش آفرینی بیشتر شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کلان کشور است.
میرآبادی افزود: هدف ما در سال ۱۴۰۳ ادامه این مسیر با قوت بیشتر است. در همین راستا موضوع پشتیبانی از تنوع بخشی به مقاصد صادراتی شرکت های دانش بنیان، ایجاد بازارهای جدید، رفع موانع پیش روی شرکت های دانش بنیان برای توسعه صادرات و توسعه بازار بین الملل همچون ظرفیت هایی است در دستور اقدام قرار داده ایم.
وی اضافه کرد: امید است در آخر سال ۱۴۰۳ شاهد رشد ۵۰ درصدی صادرات دانش بنیان ها به نسبت سال ۱۴۰۲ باشیم.
میرآبادی در بخش پایانی سخنان خود، حضور شرکت های دانش بنیان در تعاملات خارجی را سبب ارتقا جایگاه جمهوری اسلامی ایران در تعاملات بین المللی و شناخته شدن بیشتر کشورمان به عنوان یک کشور پیشرفته فناور دانست و بیان کرد: این مساله مورد توجه و تاکید بسیار رئیس جمهوری اسلامی ایران هم قرار گرفت و در افتتاحیه نمایشگاه اکسپو نیز به این مساله اشاره داشتند.


منبع:

1403/02/13
11:31:22
5.0 / 5
111
تگهای خبر: بین الملل , پیشرفت , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است