در یك نوآوری؛

با گجت جدید پیامك و ایمیل را روی دست تان بخوانید

با گجت جدید پیامك و ایمیل را روی دست تان بخوانید شاه بلاگ: فیس بوك گجتی پوشیدنی ساخته كه روی ساعد دست بسته می گردد و كاربر می تواند پیامك ها و ایمیل هایش را روی پوست دست خود بخواند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از «ام آی تی ریویو»، فیس بوك یك دستگاه جدید ساخته كه به كاربران اجازه می دهد ایمیل ها و پیام های متنی را روی پوست خود بخوانند.
این دستگاه كه دور ساعد دست بسته می شود، با استفاده از حسگرهایلمسی امواج را به شكل الگوهای خاصی منتقل می كند. این الگوها شبیه ضربه هایی آرام به پوست است كه نشان دهنده علائمی از زبان گفتاری یا نوشتاری است.
سازندگان این دستگاه معتقدند این فناوری از اعتیاد به موبایل می كاهد و حتی به افراد نابینا و ناشنوا كمك می نماید تا با محیط و اطرافیان خود ارتباط برقرار كنند.
نمونه اولیه این گجت پوشیدنی در اوایل این ماه رونمایی شده اما فیس بوك آن را هفته جاری در كنفرانسی در كانادا نمایش می دهد.
دانشمندان در آزمایشی نحوه استفاده از دستگاه را نمایش دادند. كاربران ارتعاشات خفیفی را روی ساعد خود احساس می كنند كه به صورت «واج» (كوچكترین واحد زبان گفتاری ) رمزگذاری شده است. بنابراین یادگیری آن بسیار ساده است.
یادگیری آن چنان ساده است كه محققان فیس بوك ادعا می كنند شركت كنندگان در آزمایش در سه دقیقه ۴ «واج» مختلف را آموختند.
همچنین شركت كنندگان توانستند بعد از یك ساعت و نیم تمرین ۱۰۰ كلمه بیاموزند. از جانب دیگر گجت دارای دو نمایشگر است كه هركدام ۸ ردیاب دارند. از جانب دیگر ارتعاشات به صورت امواج ۲۰ هرتزی به دست وارد می شوند و ۱۳۳ میلی ثانیه طول می كشند.
دانشمندان در حقیقت از ساعد فرد بعنوان یك واسطه استفاده می نمایند زیرا حساسیت بیشتری دارد.
به هرحال این دستگاه می تواند جایگزین نیاز مداوم كاربران به موبایل یا تبلت و ساعت هوشمند شود.

1397/02/09
23:44:16
5.0 / 5
5414
تگهای خبر: جت , دانش , دستگاه , فیس بوك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است