جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت برگزار می گردد

جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت برگزار می گردد شاه بلاگ: جشنواره ملی دریا؛ مسیر پیشرفت در ۳ حوزه دانش آموزی دانشجویی و صنعتی برگزار می گردد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بهنام رضایی دبیر چهارمین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت از برگزاری این جشنواره در ۳ حوزه اصلی دانش آموزی، دانشجویی و صنعتی (طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی كشور) اطلاع داد و اظهار داشت: مسابقات ربات های زیردریایی ROV، جشنواره دانش آموزی، شناورهای هوشمند، طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی كشور، همینطور مسابقات جشنواره فیلم كوتاه و عكس دانشجویی و ایده بازار از بخش های این جشنواره ملی به شمار می روند.

رضایی اضافه كرد: شناسایی و معرفی اختراعات فناورانه، طرح ها و ایده های دانش بنیان، جذب سرمایه گذاری برای طرح های دانش بنیان و تجاری سازی، بسترسازی برای كاربردی كردن پژوهش و فناوری ها و همینطور شناسایی توانمندی های پژوهشی ها و فناوری دریایی در استان های كشور از اهداف این جشنواره در حوزه طرح و دستاوردهای فناورانه دریایی هستند.
دبیر چهارمین جشنواره دریا مسیر پیشرفت اظهار داشت: حوزه دانشجویی هم با اهداف تشویق دانشجویان برای كار با موضوعات در رابطه با دریا، ترویج مسائل علمی و فناوری در ساخت شناورهای هوشمند و ریاتهای زیردریایی، توسعه خلاقیت و نوآوری در دانشجویان، آشنایی با امور مهندسی و ساخت و همینطور تربیت نیروهای متخصص و مساعدت و هدایت اشتغال دانشجویان برگزار می گردد.
رضایی با اشاره به اینكه حوزه دانش آموزی از اهمیت بالایی برخودار است، اظهار داشت: آشنایی دانش آموزان و خانواده ها با دریا و اهمیت آن برای كشور، هدایت تحصیلی دانش آموزان نخبه و علاقه مند به سمت رشته های تحصیلی در رابطه با دریا، پشتیبانی از طرح های خلاقانه (ابداعات و اختراعات) در بخش های مختلف در رابطه با دریا و تبدیل شدن امور دریا به یك مبحث مطرح در فعالیت های دانش آموزان از اهداف جشنواره است كه در این بخش دنبال می كند.

وی محورهای نهایی شده این جشنواره را دریا و حفاظت محیط زیست، جایگاه و اهمیت خلیج فارس، كشتی سازی، نقش استراتژیك دریا برای كشورها، جایگاه دریا در كشور ایران، مشاغل دریایی، دریا و صنعت توریسم و گردشگری، نقش دریا در تأمین انرژی، دریانوردی، سكوهای دریایی، دریا و شهرهای ساحلی، دریا و تأمین امنیت غذایی كشور، دریا و حماسه های دفاع مقدس و بنادر و حمل ونقل دریایی اعلام نمود.
چهارمین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی ۱ تا ۳ آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

1397/02/29
14:21:20
5.0 / 5
4367
تگهای خبر: پژوهش , پیشرفت , توسعه , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است