احراز هویت كارت بانكی با اثر انگشت به جای رمز

احراز هویت كارت بانكی با اثر انگشت به جای رمز شاه بلاگ: اخیرا كارت های بانكی تولید شده اند كه مجهز به سنسور اثر انگشت هستند. صاحب كارت به اجای استفاده از رمز چهار رقمی می تواند با لمس این سنسور و احراز هویت خود خرید كند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از دیلی میل، شركت تراشه ساز هلندی جمالتو روشی ابداع كرده كه به كمك آن مشتریان می توانند با استفاده از اثر انگشت خود كالا بخرند.
درهمین راستا شركت Gemalto اولین كارت بیومتریك خویش را در اوایل سال جاری میلادی رونمایی نمود. این كارت كه اكنون برای مشتریان كارت های نقدی بانك قبرس هم عرضه می گردد به صاحب خود اجازه می دهد با اثر انگشت هویت خویش را احراز و خرید كند.
از این روش می توان برای پرداخت های بی تماس و پرداخت با ماشین های كارت را به راحتی انجام داد.
برنارد نوپف، نایب رییس بخش بانكداری و پرداخت این شركت می گوید: استفاده از شاخص های بیومتریك در پرداخت های بی تماس گام مهمی است. با كمك این روش می توان تراكنش هایی با مبلغ كلان تر بدون وارد كردن رمز انجام داد.
این كارت ها شبیه نمونه های معمولی هستند و تنها تمایز قابل توجه در آن وجود یك سنسور كوچك در سمت راست آن است.
كاربر به جای وارد كردن رمز كافی است انگشت خویش را روی كارت بگذارد و اجازه استفاده از كارت را صادر كند.
برای استفاده از كارت های بیومتریك تغییرات اندكی در زیربنا باید تولید شود. مشتریان فقط باید اثرانگشت خود رادر شعبه بانك محلی با استفاده از یك تبلت ثبت كنند.
اطلاعات بیومتریك روی كارت ذخیره می شود، ازاین رو هكرها هنگام ورود به سیستم های بانك نمی توانند نسخه اثر انگشت كاربر را سرقت كنند.
این كارت ها به باتری نیازی ندارند. بلكه سیستم با استفاده از میدان مغناطیسی كه كارتخوان تولید می كند، فعال می گردد.
پس از افتتاح موفقیت آمیز این كارت در قبرس، گزارش های مختلف از احتمال استفاده از آن در اروپا طی ماه های آتی هم انتشار یافته است.

1397/04/02
22:09:00
5.0 / 5
4294
تگهای خبر: تولید , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است