آزمایش نهایی لباس فضایی در بایكونوربعلاوهتصاویر

آزمایش نهایی لباس فضایی در بایكونوربعلاوهتصاویر شاه بلاگ: الگ كانوننكو، دیوید سنت ژاك و آنه مكلاین فضانوردان ناو كیهانی سایوز ام.اس-۱۱ در حضور كارشناسان كارخانه زوزدا – سازنده لباس های فضایی در روسیه- لباس فضایی خودرا آزمایش و برگه صحت كار آنرا امضا كردند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، این یكی از مراحل سفر فضایی است و كیهان نوردان باید در بایكونور و چند روز مانده به پرواز، لباس فضایی خودرا تحویل گرفته و پس از پوشیدن و امتحان، صحت كارآیی آنرا تایید كنند. پوشیدن این لباس ترتیب و قوانین خودرا دارد و حدود دو ساعت طول می كشد. كلیه مراسم پوشیدن لباس از آغاز تا اختتام از چند زاویه فیلمبرداری میگردد و این فیلم بعنوان یك مدرك رسمی درانتها كار در بسته ویژه مهر و موم میگردد تا بعنوان مدرك صحت كار لباس بماند.

لباس فضایی سوكول(در زبان روسی به معنای شاهین) تن پوشی است كه فضانوردان در جریان پرتاب، رسیدن به ایستگاه فضایی و بازگشت از ایستگاه تا زمین آنرا می پوشند تا اگر طی این مدت در وضعیت هوای داخل ناو سایوز خللی بوجود آمد جان فضانورد به خطر نیفتد.



این لباس شامل یك لایه داخلی از لاستیك مخصوص غیرقابل نفوذ و یك لایه بیرونی فشرده تركیبی است. چكمه بخشی از خود لباس شمرده می شود و با آن یكپارچه است اما دستكش ها با توسط یك حلقه آلومینیومی به آستین لباس چفت میگردد. كلاه ایمنی لباس قابل باز و بسته شدن اما متصل به آن است. در صورت بسته بودن كلاه و دستكش ها، لباس كاملا كیپ و غیرقابل نفوذ میگردد.

یك درجه سنجش در ناحیه مچ دست چپ در آستین تعبیه شده و یك آینه در بالای مچ در سمت راست با بند لاستیكی قرار دارد تا به فضانورد كمك نماید در سفینه چیزهایی را ببینند كه در خارج از زاویه دید مستقیم او هستند. در هنگام بازگشت، یك ارتفاع سنج، یك فشارسنج برای سنجش فشار كابین و یك ساعت مچی باز اغلب با استفاده از یك مچ بند لاستیكی به آستین وصل می شوند.










1397/09/04
17:33:17
5.0 / 5
4425
تگهای خبر: فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است