با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

۱۰ طرح فناورانه جهاد دانشگاهی رونمایی گردید

۱۰ طرح فناورانه جهاد دانشگاهی رونمایی گردید به گزارش شاه بلاگ ۱۰ طرح فناورانه جهاد دانشگاهی با حضور معاون اول رئیس جمهور رونمایی گردید.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، بامداد امروز ۱۰ طرح فناورانه جهاد دانشگاهی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی رونمایی گردید.
سه طرح از این طرح های فناورانه در البرز، خارك و خوزستان بودند كه با استفاده از ارتباط زنده با حضور اسحاق جهانگیری به مرحله رونمایی رسیدند.
راه اندازی خط تولید مته حفاری دندانه ای در خوزستان، خط تولید تورهای قفس پرورش ماهی در دریا در البرز، ساخت نصب و راه اندازی بازوهای بارگیری دریایی در صنعت نفت در جزیره خارك از طرح هایی بودند كه با ارتباط زنده رونمایی شدند.
پروژه تولید آنتی بادی های درمانی دارو درمانگر گاما كه برای پیشگیری و درمان بیماری اسهال در دام است، از دیگر طرح های رونمایی شده در این مراسم به حساب می آید.
همچنین دستیابی به فناوری ساخت جرم های ویژه نسوز كه در صنایع مختلف به كار می رود، دستیابی به فناوری نمك زدایی نفت خام، بومی سازی دانش فنی تولید آزمایشگاهی جنین از گاوهای اصلاح نژاد شده و تولید بانك جنین از نژادهای پرارزش از دیگر طرح های رونمایی شده به حساب می آید.
توسعه دانش فنی و ساخت ماشین بازیافت و زیست پالایی پسماندهای نفتی، كسب فناوری تولید كربن فعال از قیر طبیعی و راه اندازی واحد نیمه صنعتی با ظرفیت تولید ۱۰۰ تن در سال از دیگر طرح های رونمایی به حساب می آید.
اسحاق جهانگیری در مورد خط تولید مته های حفاری اظهار داشت: ما در این زمینه تحریم هستیم و وقتی پروژه های نفتی به دانشگاه ها اعلام شد، احتمال را دادیم كه بار دیگر مورد تحریم قرار بگیریم. از این رو محققان جهاد دانشگاهی دست به كار شدند تا در مدت زمان كوتاهی این خط تولید را تولید كنند.
معاون اول رئیس جمهور در مورد تور قفس پرورش ماهی در دریا اظهار داشت: اقتصاد كشور، اقتصاد دریامحور است كه دهها رشته صنعتی تولیدی هم در زمینه دریا را می توان تعریف كرد؛ وزارت جهاد كشاورزی پرورش ماهی در دریا را در دستور كار قرار داد كه هم اكنون خوشبختانه محققان جهاد دانشگاهی توانستند تورهای پرورش ماهی را به تولید برسانند.
وی در مورد طراحی و ساخت بازوهای بارگیری نفت خام كه به صورت ارتباط زنده با جزیره خارك نصب و راه اندازی گردید، اضافه كرد: از تلاش محققان جهاد كه در زمینه نفتی فعالیت می نمایند، تشكر می نماییم.

1397/09/27
15:06:21
5.0 / 5
4261
تگهای خبر: آزمایشگاه , توسعه , تولید , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است