برای نخستین بار؛

۳ نفر از راه مغزهایشان با یكدیگر ارتباط برقرار كردند

۳ نفر از راه مغزهایشان با یكدیگر ارتباط برقرار كردند به گزارش شاه بلاگ محققان برای اولین بار موفق شدند با كمك یك سیستم میان مغز ۳ انسان ارتباط برقرار كنند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایندپندنت، محققان ادعا می كنند روشی ابداع نموده اند تا سه نفر از راه مغزهایشان با یكدیگر ارتباط برقرار و مشكلات را حل كنند. محققان دانشگاه واشنگتن این سیستم را ابداع نموده اند كه BrainNet نام گرفته است. این اولین شبكه اتصال مغز به مغز در نوع خود است و دستاوردی مهم در جهت تحقق ارتباطات تله پاتیك است. به قول پژوهشگران این اولین دفعه است كه فردی می تواند با ذهن خود اطلاعات ارسال و دریافت كند. همچنینBrainNet اولین سیستمی است كه بیشتر از دو نفر از آن استفاده می نمایند.
طی این پژوهش دو نفر به كمك یك شخص ثالث كمك كردند تا با استفاده از ابزاری كه مغزهای هر ۳ نفر را بهم متصل می كند، فعالیتی را انجام دهد. این آزمایش یك بازی شبیه تتریس (Tetris) بود كه در آن دو فرد بعنوان ارسال كننده می توانند بازی را مشاهده كنند اما قادر به كنترل آن نیستند. فرد سوم یا دریافت كننده می تواند یك قسمت از بازی را ببیند و برای انتقال اطلاعات از طریقBrainNet به دو ارسال كننده متكی است تا بتواند بازی را تكمیل كند. هر سه شركت كننده در آزمایش در اتاق های جداگانه حضور داشتند و نمی توانستند با یكدیگر حرف بزنند یا همدیگر را ببینند. «آندرئا استوكو» یكی از مؤلفان این پژوهش می گوید: برای ارسال پیام به فرد دریافت كننده ما از كابل و دستگاهی استفاده كردیم كه شبیه یك راكت كوچك است و پشت سر دریافت كننده قرار می گرفت. این دستگاه بخشی از مغز را تحریك می كند سیگنال های دریافتی از چشمان را ترجمه می كند. در اصل ما عصب های پشت مغز را فریب دادیم تا سیگنالی كه از چشمان دریافت شده را در مغز منتشر كنند. شركت كنندگان در مرحله بعد احساس كردند قوس های برق یا اشیایی در جلوی چشمانشان ظاهر می شود. دانشمندان امیدوارند با توسعه این فناوری و استفاده از آن بتواننددر آینده مغز انسان ها را بهم متصل كنند. بهرحال این تحقیق كه در ماه آوریل درScientific Reports انتشار یافته است،

1398/04/14
16:12:19
5.0 / 5
4418
تگهای خبر: پژوهش , توسعه , دانش , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است