پوست مصنوعی انعطاف پذیر تولید شد

پوست مصنوعی انعطاف پذیر تولید شد به گزارش شاه بلاگ دانشمندان موفق به تولید نوعی پوست مصنوعی نرم شده اند كه از سازوكاری پیچیده برای درك تماس برخوردار می باشد و از آن می توان برای توانبخشی و خدمات واقعیت مجازی استفاده نمود.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ساینس دیلی، پوست مورد اشاره حس لامسه را به افرادی كه به هر علت پوست خویش را از دست داده اند، بازمی گرداند و تعامل با جهان افراد را به صورت واقعی و مجازی ممكن می كند.
پوست مذكور تعامل انسان و كامپیوتر و هم انسان و ربات را تسهیل كرده و علاوه بر حوزه پزشكی، در عرصه فناوری هم به كار می آید. این پوست از سیلیكون و الكترود تولید شده و مجهز به حسگرهایی نرم و محركهایی دقیق است. مجموعه امكانات مذكور به پوست مصنوعی امكان می دهد تا به صورت دقیق خویش را با ابعاد و شرایط مچ دست كاربر تطبیق دهد و بازخوردهایی را در چارچوب فشار و لرزش باز ارسال نماید.
حسگرهای این پوست مصنوعی به صورت مداوم هرگونه تغییر در وضعیت پوست باقی مانده بدن را اندازه می گیرند و بنابراین پوست مورد اشاره به صورت لحظه به لحظه خویش را با شرایط بدن تطبیق می دهد.
این اولین باری است كه پوستی با این حد از انعطاف و قابلیت كنترل در دنیا تولید شده و بنابراین می توان از آن برای تولید برنامه های كاربردی پزشكی و همین طور محصولات مبتنی بر واقعیت مجازی برای تفریح و پیشبرد امور حرفه ای و تجاری بهره گرفت.

1398/07/09
22:45:26
5.0 / 5
4432
تگهای خبر: تولید , جهان , خدمات , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است