سفیر نیكاراگوئه:

زنده باد جوانان ایرانی

زنده باد جوانان ایرانی به گزارش شاه بلاگ سفیر كشور نیكاراگوئه در ایران اظهار داشت: جوانان كنونی انقلاب اسلامی باید از جوانان دهه ۸۰ كه انقلاب را رقم زدند، الگو بگیرند و باید بگویم زنده باد جوانان ایرانی.


ماریو باركرو بالتادونو و شیخ السفرای آمریكای لاتین پس از ظهر دوشنبه در پنجمین همایش زنده باد مرگ بر آمریكا در دانشگاه تهران با اشاره به ماهیت امپریالیسم تصریح كرد: امپریالیسم زمانی اتفاق می افتد كه خویش را بزرگ و رئیس تمام مناطق بدانند و آنها خویش را برتر از ملت ها می دانند و به معنای كامل استعمار تمام منافع است.
وی افزود: امپریالیسم كنونی به اندازه مغول ها و امپریالیسم اسپانیولی خطرناك می باشد چونكه آنها از راه استفاده از قدرت و پول حق دیگران را می گیرند.
سفیر نیكاراگوئه خاطرنشان كرد: همانطور كه رئیس جمهور سابق كشور نیكاراگوئه گفته است امپریالیسم از راه تحمیل تحریم ها به هژمونی خود ادامه می دهد. به قول روانشناسان همدلی یك حس است كه خشونت را می كاهد و عدم همدلی به معنای جامعه ستیز می باشد كه امپریالیسم ها حالت همدلی ندارند و در ذات خود خشن و با تروریست همراه می باشد.
وی با اشاره به ابزار امپریالیسم توضیح داد: ابزار نخست آنها استفاده از تحریم هاست كه تأثیر آن چنانی بر ملت ما نگداشته و انتظار آنها كه تغییر رژیم است را محقق نكرده است. اما تحریم ها ماهیت خشونت آمیز دارند چونكه آنها به رفاه ملت تجاوز می كنند.
ماركرو بالتادونه افزود: هدف تحریم ها ضرر رساندن به كشورها است. ابزار دوم از راه جنگ و خشونت است تا به هدف خود برسند. مورد سوم از راه وضع مقررات بین المللی و از آن جایی كه قدرتمندان خویش را بزرگ عالم می پندارند از راه وضع قوانینی كه در جهت منافع خود است به سایر كشور ها فشار می آورند و بگونه ای از دفاع از خود آنها در مجامع بین المللی استفاده می شود.
سفیر نیكاراگوئه با اشاره به اینكه مورد بعدی تغییرات آب و هوایی است، اظهار داشت: اگر تمام دنیا به خاطر تغییرات آب و هوایی غرق شود برای امپریالیسم مهم نیست. همینطور آنها نژاد پرستی، سوء استفاده و نفرت پراكنی می كنند و با فناوری فعلی تبلیغاتی از رسانه ها استفاده می نمایند و ظالم ها را قربانی و قربانی ها را ظالم نشان می دهند.
وی با اشاره به مبارزه تاریخی مردم نیكاراگوئه با آمریكا و شكست آنها و خارج كردن آنها از این كشور، اظهار داشت: ما در گذشته آمریكا را شكست دادیم و امروز هم می توانیم این كار را بكنیم چونكه ایران هم از ما حمایت می كند و جوانان ایرانی با ما هستند. زمانی كه انقلاب اسلامی ایران و سپس نیكاراگوئه شكل می گیرد باردیگر آمریكا توسط نایب های خود حمله می كند و در این سال هم ما آنها را شكست دادیم. هم اكنون هم به ما تحریم های زیادی اعمال كرده اند اما نمی توانند ما را شكست دهند و تنها به یك دلیل چونكه در این كشورها جوانانی دلیر، شجاع و آنتی امپریالیسم وجود دارد.


1398/08/13
23:58:26
5.0 / 5
4285
تگهای خبر: بین الملل , دانش , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است