سرپرست سازمان جنگل ها:

كاهش خسارت سیل نتیجه كاركردهای آبخیزداری است

كاهش خسارت سیل نتیجه كاركردهای آبخیزداری است به گزارش شاه بلاگ سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور اظهار داشت: كاهش خسارت سیل نتیجه كاركرد طرح های آبخیزداری است كه این اقدامات می تواند خسارت سیل و فرسایش خاك را به شكلی محسوس كم كند.


به گزارش مركز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، خسرو شهبازی در چهلمین جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری اضافه كرد: خسارت سیل ناشی از تقابل عوامل انسانی و طبیعی است و وقتی به طبیعت تعرض صورت گیرد سیل به نحوی عصبانیت و قهر خویش را به دست اندازی انسان نشان داده است.
وی سیل را نتیجه و پاسخ طبیعی اكوسیستم دانست و تعرض به حریم جنگل و رودخانه را اصلی ترین واكنش آن برشمرد و تصریح كرد: در كنار اقدامات سازه ای، فعالیتهای بیولوژیكی و بیومكانیكی باید در دست اقدام قرار گیرد تا اثربخشی آن به عینه دیده شود
سرپرست سازمان جنگل ها مراتع كشور را بسیار گسترده و پر اهمیت دانست و اضافه كرد: مراتع با كاركردها و فوایدی كه دارد باید تاثیرگذاری آن بیشتر به چشم بیاید، نباید مراتع كشور را محدود به تولید و تأمین علوفه دام نماییم و دیدگاه و نگرش ما نسبت به مراتع تغییر كرده و به سمت اقتصادی شدن پیش برود.
شهبازی با اشاره به اینكه تا چه زمان باید معیشت مردم را بر اساس تأمین علوفه دام تعریف نماییم، كشت گیاهان دارویی و توسعه زراعت چوب را از دیگر فواید مراتع برشمرد كه می تواند از فشار دام بر مرتع جلوگیری كرده و از طرفی دیگر معیشت مردم و جوامع محلی را ارتقا ببخشد.
یكصد هزار هكتار توسعه گیاهان دارویی در یك برنامه پنج ساله
سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور تصریح كرد: بر مبنای تعهداتی كه سازمان دارد در برنامه ششم توسعه ۱۰۰ هزار هكتار به سطح گیاهان دارویی كشور اضافه می شود، تابحال ۱۵۰ هزار هكتار كشت گیاهان دارویی در كشور انجام شده است و با اجرای این ۱۰۰ هزار هكتار این میزان به ۲۵۰ هزار هكتار می رسد.
وی همینطور اظهار داشت: فرایند اقدامات و فعالیتهای منابع طبیعی نیازمند بازبینی است و در خیلی اوقات نیازمند اصلاح روش ها هستیم مثل اقدامات نهال كاری ۱۴ آذرماه كه در سراسر كشور انجام شد و مورد قبول مردم و افكار عمومی هم قرار گرفت.
این مسئول منابع طبیعی كشور به اهمیت اجرای طرح كاداستر در منابع طبیعی اشاره نمود و اضافه كرد: كاداستر می تواند به خیلی از مشكلات مردم با منابع طبیعی خاتمه داده و اراضی ملی را از مستثنیات اشخاص مشخص نماید.
شهبازی خواهان هماهنگی بیشتر منابع طبیعی با سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در این حوزه شد و اضافه كرد: در زمینه طرح كاداستر و دریافت سند مالكیت برای دولت باید با سازمان ثبت اسناد و املاك هماهنگی لازم صورت گیرد تا كارها بهتر و صحیح تر پیش برود.


1398/10/22
16:12:02
5.0 / 5
4258
تگهای خبر: توسعه , تولید , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است