احتراق موشک استارشیپ را از نمایی متفاوت تماشا کنید

احتراق موشک استارشیپ را از نمایی متفاوت تماشا کنید شاه بلاگ: شاه بلاگ: اسپیس ایکس بار دیگر نمونه اولیه موشک استارشیپ را قبل از انجام یک پرواز آزمایشی روشن کرد و فیلمی از نمای بالا از این لحظه انتشار یافته است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، فضاپیمای ۲۴ در روز پنجشنبه (۱۵ دسامبر) یکی از شش موتور خودرا برای حدود هفت ثانیه روشن کرد.
اسپیس ایکس به انجام آماده سازی های لازم برای نخستین پرواز آزمایشی مداری موشک استارشیپ مریخ ادامه می دهد.
این شرکت فضایی خصوصی روز گذشته یک آزمایش "احتراق ثابت" دیگر را در تاسیسات تگزاس جنوبی خود انجام داد و فضاپیمای ۲۴ را که نمونه اولیه یک استارشیپ ۵۰ متری است، روشن کرد.
یکی از شش موتور رپتور این فضاپیما در ساعت ۲: ۰۱ پس از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۲: ۳۱ به وقت ایران) مشتعل شد. این پروسه برای حدود هفت ثانیه ادامه داشت.
فضاپیمای ۲۴ در نخستین پرواز آزمایشی مداری برنامه استارشیپ به پرواز درخواهد آمد و به قول ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر عامل اسپیس ایکس، این ماموریت احتمالاً طی چند ماه آتی انجام خواهد گرفت. این نمونه اولیه هر شش موتور رپتور خودرا بصورت ثابت در ماه سپتامبر روشن کرده بود.
فضاپیمای ۲۴ از فراز پیشران ۷ که نمونه اولیه مرحله اول پیشران سوپرهوی استارشیپ است، به فضا پرتاب می شود. اسپیس ایکس این پیشران را نیز مورد آزمایش قرار داده است. برای مثال، در روز ۲۹ نوامبر، این موشک غول پیکر ۱۱ مورد از ۳۳ موتور رپتور خودرا روشن کرد و ۱۵ روز پیش از آن، پیشران یک آزمایش احتراق ثابت با ۱۴ موتور انجام داده بود.
اسپیس ایکس درحال توسعه یک موشک استارشیپ چندبار مصرف است تا با بهره گیری از آن افراد و محموله ها را به ماه و مریخ ببرد و ماموریت های دیگری نیز انجام دهد. به عنوان مثال، ماسک گفته که اسپیس ایکس می خواهد بیشتر ماهواره های اینترنتی نسل بعدی استارلینک خودرا با بهره گیری از استارشیپ به مدار پرتاب کند.


1401/09/26
08:04:31
5.0 / 5
465
تگهای خبر: اینترنت , توسعه , فضا , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است