اسكن عنبیه، جدیدترین روش تشخیص هویت

بنیان گذار OpenAI به دنبال عنبیه چشم شماست!

بنیان گذار OpenAI به دنبال عنبیه چشم شماست! به گزارش شاه بلاگ، سم آلتمن هم بنیان گذار OpenAI و مدیر عامل ChatGPT به دنبال تشویق افراد برای عرضه اسکن عنبیه و تقویت رمزارز جدید خود معروف به Worldcoin است که نگرانی هایی را برانگیخته است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، ابتدا رمز عبور متنی آمد، سپس روش های احراز هویت با اثر انگشت و سپس تشخیص صدا آمد. هر کدام به تدریج توسط توده مردم پذیرفته شدند. اما سم آلتمن(Sam Altman) هم بنیان گذار شرکت محبوب OpenAI می گوید اسکن عنبیه چشم بهترین راه است.
این روزها با توسعه مدلهای مختلف هوش مصنوعی تردید فراوانی در مورد این که آیا طرف مقابل یک انسان واقعی است یا با یک شبکه عصبی مواجه هستیم، به وجود آمده است و مهم می باشد که بدانیم آیا کسی همان که ادعا می کند هست یا خیر.
حالا سم آلتمن یکی از بنیان گذاران شرکت توسعه هوش مصنوعی OpenAI و مدیر عامل چت بات مشهور ChatGPT با بینش گسترده خود در مورد هوش مصنوعی، از جهانیان می خواهد تا در شرکت جدید او معروف به Worldcoin ثبت نام کنند.
این شرکت که در سال ۲۰۲۰ تأسیس شده است، هفته گذشته برنامه تأیید اعتبار جهانی مورد انتظار خویش را شروع کرد و لیست انتظار توسعه دهندگان علاقه مند را برای گنجاندن شناسه احراز هویت جهانی(World ID) در برنامه های خود باز کرد.
اساسا World ID به تأیید هویت با تأیید شماره تلفن یا از راه «گوی»(The Orb) کمک می نماید. اما گوی چیست؟ گوی در واقع یک دستگاه اسکن عنبیه غول پیکر شبیه به کره چشم است که با باتری کار می کند و در اختیار اپراتورهای شرکت Worldcoin است.
گوی به عنبیه شما نگاه می کند، سپس اسکن عنبیه را روی دستگاه پردازش می کند و یک عدد هش(hash) یا شناسه اختصاصی و منحصر به فرد را که نشان دهنده بافت عنبیه شما است، تولید می کند. سپس اسکن عنبیه از گوی حذف می شود. در نهایت، این کد شناسه می تواند برای اثبات هویت کاربر از راه برنامه Worldcoin آن هم به صورت ناشناس استفاده گردد.
بر مبنای بیانیه مطبوعاتی شرکت Worldcoin، دستگاه گوی هم اکنون در کشورهای آرژانتین، شیلی، هند، کنیا، پرتغال و اسپانیا در دسترس می باشد.
باآنکه سرمایه گذاران از این فرصت برای همکاری با آلتمن بهره برده اند، اما استقبال از آن در بین توده مردم چندان مطلوب نبوده است.
بر اساس گزارش ها، این شرکت با وعده پاداش به صورت ارز دیجیتال گرفته تا هدیه دادن ایرپاد تلاش در جلب رضایت مردم برای اسکن عنبیه چشم داشته است.
بدین ترتیب، Worldcoin آغاز به عرضه ۲۵ توکن Worldcoin به هر کاربر جدید کرده است تا بتواند کاربران بیشتری را جذب نماید. این توکن ها هم اکنون ارزش چندانی ندارند و در دسترس مردم و ساکنان ایالات متحده نیستند، اما این امر سبب نمی شود که کاربران رویای افزایش ارزش آن به صورت مشابه با سایر ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین و اتریوم را در سر نپرورانند.
باآنکه Worldcoin ادعا می کند که داده های بیومتریک را ذخیره نمی کند، اما به نظر نمی رسد کارشناسان حفظ حریم خصوصی کاملاً متقاعد شده باشند.
ادوارد اسنودن، افشاگر مشهور و مدافع حریم خصوصی در سال ۲۰۲۱ در توییتی نوشت: بدن انسان یک دستگاه تایید بلیت نیست.
هدف Worldcoin تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال پرکاربرد جهانی است و می خواهد در برنامه های درآمد پایه جهانی در آینده نقش محوری داشته باشد و اهداف بزرگی را برای خود تعیین کرده است.



1402/01/14
21:49:47
5.0 / 5
538
تگهای خبر: باتری , توسعه , تولید , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است