توانایی نواختن پیانو بعد از سکته با دستکش هوشمند

توانایی نواختن پیانو بعد از سکته با دستکش هوشمند شاه بلاگ: به گزارش شاه بلاگ، دانشمندان یک جفت دستکش هوشمند ابداع نموده اند که می تواند به بیماران مبتلا به سکته مغزی و ضعف اندام این امکان را بدهد که توانایی نواختن پیانو را بازیابی کنند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، این دستکش اسکلت بیرونی از هوش مصنوعی، اجزای متحرک معروف به محرک ها و سنسورهای لمسی بگونه ای استفاده می نماید که می تواند به بیماران کمک نماید تا به دنبال از دست دادن یا کاهش توانایی در حرکت دست ها، انگشتان یا مچ، کارهای دستی را باردیگر از سر بگیرند.
محققان گفتند که دستکش های اثبات مفهومی آنها با «احساس» تفاوت بین حرکات درست و نادرست، نواختن پیانو را به کاربر خود می آموزد.
دکتر اریک انگبرگ(Erik Engeberg)، استاد دپارتمان مهندسی اقیانوس و مکانیک دانشگاه آتلانتیک فلوریدا، در ایالات متحده، می گوید: ما دریافتیم که این دستکش می تواند بین نواختن پیانو درست و نادرست تمایز قائل شود. این بدان مفهوم است که می تواند ابزار ارزشمندی برای توانبخشی شخصی افرادی باشد که می خواهند نواختن موسیقی را باردیگر یاد بگیرند.
تخمین زده می شود که امروزه در بریتانیا ۱.۲ میلیون نفر از سکته مغزی جان سالم به در برده اند.
سکته مغزی یکی از دلایل اصلی ناتوانی است، حدودا دو سوم از بازماندگان با ضعف اندام، مشکلات بینایی و مشکلات زبانی و ارتباطی بیمارستان را ترک می کنند.
برای این مطالعه که در «Frontiers in Robotics and AI» انتشار یافته است، تیمی از مهندسان یک جفت دستکش اسکلت بیرونی طراحی کردند که از محرک هایی برای تقلید حرکات طبیعی دست استفاده می نماید.
هر نوک انگشت متشکل از ۱۶ سنسور است که به کاربر اجازه می دهد اشیایی را که لمس می کنند احساس کند.
پروفسور انگبرگ می گوید: هنگام استفاده از دستکش، کاربران تا حد قابل توجهی بر حرکت هر انگشت کنترل دارند.
این دستکش برای کمک و تقویت حرکات طبیعی دست آنها طراحی شده است و به آنها اجازه می دهد خم شدن و امتداد انگشتان خویش را کنترل کنند.
بعنوان بخشی از آزمایش ها، به دستکش ها آموزش داده شد که با استفاده از حرکات از پیش برنامه ریزی شده، شعر کودکانه "مری یک بره کوچک داشت" را روی پیانو بنوازند.
هنگامی که شخصی برای نواختن پیانو دستکش می پوشید، می توانست تشخیص دهد که در چه قسمتهایی از حرکات اشتباه کرده است و این به او امکان می دهد عملکرد خویش را درک کند و پیشرفت هایی داشته باشد.
محققان گفتند که برای بهبود دقت دستگاه و سازگارتر کردن آن به کار بیشتری نیاز است. اما آنها امیدوارند که در آینده، بیماران سکته مغزی و سایر افراد دارای معلولیت بتوانند از این دستکش ها برای بازیابی عملکرد دست ها استفاده نمایند.
جولیت بووری(Juliet Bouverie)، مدیر اجرایی انجمن سکته مغزی، در رابطه با ی این تحقیق عنوان کرد: این زمان هیجان انگیزی برای فناوری در تحقیقات سکته مغزی است.
ما از مطالعاتی استقبال می نماییم که به ایجاد ابزارهای موثر برای بهبودی بعد از سکته مغزی می پردازند.
وی ادامه داد: امیدواریم نتایج این تحقیق به تقویت درک فعلی ما برای ایجاد درمان های موثر جهت کمک به بازسازی زندگی بعد از سکته کمک نماید.



1402/04/11
08:02:54
5.0 / 5
407
تگهای خبر: پیشرفت , دانش , دستگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است