نمایش 27 موتور فالکون هوی پیش از پرتاب

نمایش 27 موتور فالکون هوی پیش از پرتاب به گزارش شاه بلاگ، شرکت اسپیس ایکس تصویری از ۲۷ موتور مرلین موشک فالکون هوی را در آستانه پرتاب(امروز 26 ژوئیه) این موشک به اشتراک گذاشته است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، یک عکس جدید از اسپیس ایکس، هیبت مخوف موتورهای موشک فالکون هوی(Falcon Heavy) را در حالت افقی نشان داده است.
این موشک مقرر است امروز چهارشنبه ۲۶ ژوئیه به وقت منطقه زمانی شرقی(صبح پنجشنبه به وقت ایران) ماموریتی معروف به Jupiter ۳/EchoStar ۲۴ را به فضا ببرد که طی آن بزرگترین ماهواره ارتباطی خصوصی جهان را به مدار زمین ثابت خواهد برد.
شرکت اسپیس ایکس پیش از پرتاب این مأموریت، سه تقویت کننده آنرا در آشیانه Complex-۳۹A در مرکز فضایی کِنِدی ناسا در فلوریدا به هم متصل کرده است.
حالا هم عکسی را در حساب توییتر خود منتشر نموده که نمای نزدیکی از ۲۷ موتور موشک فالکون هوی معروف به مرلین(Merlin) را نشان داده است.
موتورهای فالکون هوی در مجموع قادر به تولید بیشتر از پنج میلیون پوند نیروی رانش در هنگام بلند شدن هستند و می توانند تقریبا ۶۰ هزار پوند محموله را به مدار زمین ثابت(زمین آهنگ) پرتاب کنند.
موشک فالکون هوی بسته به پارامترهای مأموریت، جهت استفاده مجدد کامل طراحی شده است.
برای مأموریت Jupiter ۳/EchoStar ۲۴ انتظار می رود که دو تقویت کننده جانبی موشک، مانورهای تقویتی انجام دهند تا تقریبا هشت یا ۹ دقیقه بعد از پرتاب به دو منطقه فرود خود در پایگاه کیپ کاناورال بازگردند.
این در شرایطی است که تقویت کننده مرکزی، مانند پرتاب های موشک فالکون ۹، مبادرت به فرود در دریا روی یکی از کشتی های بدون سرنشین خودران شرکت اسپیس ایکس نخواهد کرد. بلکه در عوض، از ذخایر سوخت خود برای قرار دادن ماهواره سنگین «ژوپیتر ۳» در مدار مناسب خود استفاده خواهد نمود.
این ماهواره از شرکت مکسار(Maxar)، بزرگترین ماهواره ارتباطی این شرکت است. این ماهواره به سایر ماهواره های حاضر در ناوگان هیوز ژوپیتر(Hughes Jupiter) خواهد پیوست تا اینترنت و سایر خدمات پهنای باند را به آمریکای شمالی و جنوبی عرضه نماید. انتظار می رود «ژوپیتر ۳» بعد از قرار گرفتن در مدار، قابلیت های پهنای باند موجود این ناوگان را دو برابر نماید.
فالکون هوی مأموریت Jupiter ۳/EchoStar ۲۴ را امروز چهارشنبه ساعت ۲۳: ۰۴ به وقت منطقه زمانی شرقی(ساعت ۰۶: ۳۴ روز پنجشنبه به وقت ایران) به پرواز درآورد.




منبع:

1402/05/05
16:55:26
5.0 / 5
283
تگهای خبر: اینترنت , تولید , جهان , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است