پادشاه اردن:

کنترل اسرائیل بر گذرگاه رفح فاجعه غزه را تشدید می کند

کنترل اسرائیل بر گذرگاه رفح فاجعه غزه را تشدید می کند شاه بلاگ: پادشاه اردن در سخنانی در جریان نشست کنگره آمریکا اظهار داشت که حمله رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه فاجعه در این باریکه را تشدید می کند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، «عبدالله دوم» پادشاه اردن که در سفری به آمریکا در نشست کنگره این کشور حاضر شد و در سخنانی اظهار داشت: تسلط اسرائیل بر بخش فلسطینی گذرگاه رفح و بسته شدن آن برای ورود کمک ها فاجعه انسانی در نوار غزه را تشدید خواهدنمود.
بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، دیوان پادشاهی اردن در اطلاعیه ای در این اعلام نمود که عبدالله دوم در این جلسه بر لزوم جلوگیری از حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح تاکید کرد؛ چونکه این منطقه حدود ۱.۵ میلیون نفر از ساکنان غزه را که در نتیجه تجاوزات رژیم اشغالگر آواره شده اند، پناه داده است.
پادشاه اردن قبل از این نیز با «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا درباره ی تحولات غزه و حمله رژیم صهیونیستی به رفح دیدار و گفت و گو کرده بود.
پادشاه اردن در این جلسه نیز خواهان اتخاذ اقدامی بین المللی برای ممانعت از وقوع یک «فاجعه جدید» در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه شد.
ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه ۶ مه، عملیات نظامی خودرا در شهر رفح شروع کرد و روز سه شنبه اعلام نمود که کنترل بخش فلسطینی گذرگاه رفح را به دست گرفته و جاده بین گذرگاه و صلاح الدین را بسته است.
حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در شامگاه دوشنبه درحالی رخ داد که قبل از آن جنبش حماس در اطلاعیه ای از موافقت «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر برای ترک مخاصمه در غزه آگاهی داد.
طبق سندی که توسط خبرگزاری اسپوتنیک مشاهده شده است، توافقنامه ترک مخاصمه غزه که توسط جنبش فلسطینی حماس تایید شده است، توقف کامل جنگ را در دومین ماه از لحظه اجرائی شدن آن فراهم می آورد.




منبع:

1403/02/19
10:40:11
5.0 / 5
127
تگهای خبر: بین الملل , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است