چین یک گام به توسعه رآکتور هسته ای خود نزدیک شد

چین یک گام به توسعه رآکتور هسته ای خود نزدیک شد شاه بلاگ: چین در امتداد رسیدن به اهداف خود برای توسعه انرژی هسته ای، مونتاژ ماژول هسته رآکتور هسته ای کوچک خودرا به انتها رساند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از چاینا دیلی، «شرکت ملی هسته ای چین »(CNNC) که توسعه دهنده نخستین رآکتور مدولار کوچک تجاری جهان موسوم به «لینگلانگ وان»(Linglong One) است، اظهار داشت که مونتاژ ماژول هسته روز پنجشنبه به انتها رسید.
این نشان دهنده اوج پروسه نصب لینگلانگ وان است که یک گام تاریخ ساز در کوچک سازی انرژی هسته ای جهانی بشمار می رود و تأیید می کند که چین از نظر ساخت رآکتور کوچک مدولار در خط مقدم جهانی قرار دارد.


لینگلانگ وان که در استان هاینان چین واقع شده، یک رآکتور مدولار چندمنظوره آب تحت فشار است. ماژول هسته، مولفه کلیدی لینگلانگ وان است و بطور مستقل توسط «موسسه انرژی هسته ای چین»(NPIC) زیرمجموعه شرکت ملی هسته ای چین طراحی شده است.
«دنگ شیائولیانگ»(Deng Xiaoliang) معاون «شرکت نیروی هسته ای هاینان»(Hainan Nuclear Power Co) زیرمجموعه شرکت ملی هسته ای چین اظهار داشت: این کار، پایه محکمی را برای نصب و آزمایش کردن سیستم کمکی هموار می کند.


ماژول هسته که «قلب لینگلانگ وان»(heart of Linglong One) نامیده می شود، یک قطعه یکپارچه شامل مخزن تحت فشار، ژنراتور بخار، گیرنده پمپ اولیه و سایر تجهیزات مهم است. مولد بخار ماژول قبل از بلند شدن در مخزن تحت فشار رآکتور جوش داده شده بود که کاری شبیه به ادغام ریه و قلب نیروگاه هسته ای است.
این ماژول یک ماشین دقیق است که به کنترل دقیق شتاب گرانشی نیاز دارد و نصب آن در هوای خوب نیز بنا بر این برگزیده شد. «ژائو لانگ»(Zhao Long) معاون بخش مهندسی پروژه اظهار داشت: شرایط نامساعد جوی مانند باد و باران شدید، ایمنی تجهیزات را با چالش هایی روبه رو می کند. برای اطمینان یافتن از نصب ایمن و موفقیت آمیز در یک حرکت، ما نیاز داریم که آب وهوا ایده آل باشد.


ساختار مدولار، برجسته ترین خاصیت لینگلانگ وان است که چرخه تولید کوتاه را با هزینه کمتر اما امنیت بالاتر امکان پذیر می کند. رآکتور کوچک مدولار با یک سیستم ساده سازی شده، حمل و نقل و کار کردن با آنرا آسان می کند. همچنین، می توان رآکتور را بر طبق نیازهای مشتری سفارشی سازی کرد و بطور انعطاف پذیر به کار برد تا مزایای اقتصادی قابل توجهی داشته باشد.


لینگلانگ وان که ظرفیت تولید برق آن ۱۲۵ مگاوات است، بعد از تکمیل شدن می تواند سالانه یک میلیارد کیلووات ساعت برق تولید نماید و پاسخ گوی نیازهای انرژی باشد. این میزان انرژی، نیاز ۵۲۶ هزار خانوار را برآورده می کند و معادل کاهش انتشار دی اکسید کربن تا ۸۸۰ هزار تن یا کاشت ۷.۵ میلیون درخت است.
لینگلانگ وان را می توان در سناریوهای مختلفی مانند نمک زدایی آب دریا، گرمایش منطقه ای شهری، تامین بخار صنعتی و استخراج نفت به کار گرفت.


این رآکتور نه فقط ساخت هاینان را بصورت یک جزیره انرژی پاک و تحقق اهداف چین برای رسیدن به خنثی سازی کربن تسهیل می کند، بلکه توسعه جهانی انرژی هسته ای را نیز ارتقا می دهد.
در ویدئوی زیر می توانید روند مونتاژ ماژول را ببینید.


1402/05/23
11:00:31
5.0 / 5
284
تگهای خبر: امنیت , تاریخ , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است