با اولویت پذیرش دانشجویان امیركبیر؛

مرکز نوآوری و فناوری اقتصاد دریا

مرکز نوآوری و فناوری اقتصاد دریا به گزارش شاه بلاگ، طی تفاهمنامه مشترک بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و موسسه دانش بنیان برکت، مرکز نوآوری اقتصاد دریا در بندرعباس و در محل پردیس جامع دریا ساحلی این دانشگاه راه اندازی می شود.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر و محمد جواد احمدپور گهرت از موسسه دانش بنیان برکت در جهت ایجاد و فعالیت مستمر مرکز نوآوری اقتصاد دریا و به منظور پشتیبانی از نخبگان، ارتقاء، توسعه زیست بوم دانش بنیان و تکنولوژی های جدید تفاهمنامه مشترک امضا کردند.
در این تفاهمنامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با عنوان "دانشگاه" و موسسه دانش بنیان برکت با عنوان "موسسه" متقبل شدند تا نسبت به تأسیس مرکز نوآوری اقتصاد دریا در محل پردیس جامع دریا ساحلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بندرعباس به صورت مشترک اقدام و همکاری نمایند.
همچنین طرفین تفاهمنامه تاکید کردند؛ جهت اجرایی شدن تفاهمنامه ضروری است قرارداد همکاری در این خصوص، که تعیین کننده نحوه مشارکت طرفین در شکل گیری و فعالیت مرکز می باشد، حداکثر ظرف مدت سه ماه از انعقاد تفاهمنامه به امضاء طرفین برسد.
ضمن این که در جهت این تفاهمنامه، دانشگاه تأیید می کند فضای مسقف به مساحت ۵۰۰ متر مربع واقع در ساختمان آموزشی و زمین به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع جهت راه اندازی سوله در محل پردیس جامع دریا ساحلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بندرعباس که به رؤیت طرفین رسیده است را بعد از امضاء قرارداد، تحویل و در اختیار مؤسسه قرار دهد.
در بند دیگر این تفاهمنامه، مؤسسه تأیید می کند از زمان انعقاد قرارداد و همزمان با شروع راه اندازی مرکز، فرایند شناسایی و جذب تیم های سرمایه پذیر و سرمایه گذاری ها روی آنها را به صورت مستقیم یا با همراهی شرکای سرمایه گذاری، آغاز کند و ظرف مدت ۶ ماه، پرتفوی اولیه از تیم های سرمایه پذیر را تشکیل دهد.
اولویت در پذیرش در مرکز فوق در صورت وجود حداقل صلاحیت لازم، با تیم های متشکل از دانشجویان فعلی یا فارغ التحصیل دانشگاه و پردیس جامع دریاساحلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بندرعباس است.
این تفاهمنامه، نقطه آغاز همکاری در حوزه‏ های در رابطه با اقتصاد دریا است و یکی از مأموریت های اصلی این مرکز برنامه ریزی و به نتیجه رساندن همکاریهای گسترده ‏تر دانشگاه و مؤسسه در زمینه ‏های مختلف مرتبط همچون شکل دهی اسکله های فناوری، شهرک‏ های صنعتی دریایی و مراکز پشتیبانی از توسعه‌ی فناوری‏ متناسب با نیازهای فناورانه در سواحل جنوب کشور است.

1402/08/14
11:28:18
5.0 / 5
254
تگهای خبر: تكنولوژی , توسعه , دانش , دانش بنیان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است