رایزنی بلینکن با وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان درباره ی غزه

رایزنی بلینکن با وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان درباره ی غزه شاه بلاگ: وزیر خارجه آمریکا در گفت و گوی تلفنی با همتایان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی خود بر پایبندی کشورش به تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید نمود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه در اطلاعیه ای اعلام نمود که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در تماسهای تلفنی که با دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس، کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه و آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان داشت، بر اهمیت ارسال هر چه سریع تر کمک های بشردوستانه به غزه، کاهش تلفات غیرنظامیان غزه و ممانعت از تشدید تنش در منطقه اصرار کرد.
با وجود حمایت آشکار آمریکا از رژیم صهیونیستی در حملات شدید مقابل نوار غزه اما بلینکن در این گفت وگوها بر پایبندی آمریکا به تشکیل کشور مستقل فلسطین اصرار کرد.
همین طور وزیر خارجه آمریکا در امتداد سیاست کشورش در پشتیبانی از تل آویو، حملات ارتش یمن به کشتی های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را «محکوم» کرده و همکاری در عرصه امنیت دریایی را خواهان شد.
ارتش یمن در امتداد همبستگی با ساکنان نوار غزه که از هفتم اکتبر در معرض حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارند، نفت کش ها و کشتی های وابسته به رژیم صهیونیستی و آنهایی را که در دریای سرخ به سمت بنادر واقع در اراضی اشغالی در حرکت هستند، هنگام عبور از تنگه باب المندب هدف قرار می دهد.




منبع:

1402/09/30
12:47:31
5.0 / 5
299
تگهای خبر: امنیت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است