رهبران اردن و کانادا خواهان فشار به صهیونیست ها برای اجرای ترک مخاصمه شدند

رهبران اردن و کانادا خواهان فشار به صهیونیست ها برای اجرای ترک مخاصمه شدند شاه بلاگ: پادشاه اردن و نخست وزیر کانادا روز جمعه در گفتگویی تلفنی بر سر اعمال فشار بین المللی بر رژیم صهیونیستی بمنظور اجرای ترک مخاصمه در نوار غزه توافق کردند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، خبرگزاری دولتی «پترا» اردن گزارش داد که عبدالله دوم، پادشاه این کشور امروز جمعه یک گفت و گوی تلفنی را با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا برگزار کرد و دو طرف در جریان این گفت و گو خواهان «فشار بین المللی در امتداد برقراری ترک مخاصمه فوری در غزه» شدند.
این خبرگزاری اضافه کرد که ملک عبدالله دوم بر لزوم صیانت از جان غیرنظامیان و افزایش کمک های بشردوستانه به فلسطینی های غزه اصرار کرد.
به نوشته خبرگزاری آناتولی، پادشاه اردن در این گفت و گو همین طور بر «مخالفت کامل اردن با تلاش ها برای از بین بردن مساله فلسطین و آواره کردن فلسطینی های کرانه باختری و غزه با زور» اصرار کرد.
عبدالله دوم همین طور خواهان «مقابله با خشونتهای شهرک نشینان افراطی مقابل فلسطینی ها در کرانه باختری» شد.
جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده ای را مقابل مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه شروع کرد. تل آویو در پاسخ به این عملیات - که به سبب حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل عام مردم بی گناه فلسطین را آغاز نموده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می کند.
در پی این حملات تا امروز دست کم ۲۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند که بیشتر آنها زن و کودک هستند. همین طور بخش اعظم نواحی شمال غزه بطورکامل تخریب شده است.



1402/10/09
08:08:04
5.0 / 5
370
تگهای خبر: بین الملل , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است