سازمان ملل:

ساکنان غزه در سایه کمبود کمک ها در معرض مجازات جمعی هستند

ساکنان غزه در سایه کمبود کمک ها در معرض مجازات جمعی هستند شاه بلاگ: سازمان ملل متحد اعلام نمود که تعداد آوارگانی که از شروع تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه وارد شده اند به حدود یک میلیون نفر رسیده است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، سازمان ملل در گزارش بشردوستانه روزانه خود اضافه کرد: «استان رفح حالا به پناهگاه اصلی آوارگان تبدیل گشته است و بیشتر از یک میلیون نفر در یک منطقه بسیار شلوغ زندگی می کنند، این بعد از تشدید حملات در خان یونس و دیرالبلاح و دستور تخلیه توسط ارتش اسرائیل است.»
طبق گزارش آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، تعداد آوارگان غزه به ۱.۹ میلیون نفر یا تقریبا ۸۵ درصد از کل جمعیت نوار غزه می رسد، در صورتی که بعضی از آنها چندین بار آواره شده اند و خانواده هایی به صورت مکرر مجبور به نقل مکان شده اند.
نزدیک به ۱.۴ میلیون آواره در ۱۵۵ مرکز آنروا در هر پنج استان زندگی می کنند.
فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس آنروا اظهار داشت که ساکنان غزه به علت کمبود کمک های بشردوستانه در معرض «مجازات جمعی» هستند.
این در یک پست وبلاگی که وی در پلت فرم X در روز پنجشنبه در مورد وضعیت نوار محاصره شده غزه که تحت حملات اسرائیل است، منتشر گردید.
لازارینی اضافه کرد: غزه شاهد جنگ وحشیانه ای که سه ماه است ادامه دارد و هم شاهد آوارگی دسته جمعی، تلفات انسانی، صدمات و ویرانی است.
وی تصریح کرد: مردم فلسطین در معرض مجازات جمعی هستند، در حالیکه فقط کمک های بشردوستانه اندکی مجاز است وارد شود.
او توضیح داد که وضعیت غزه «به سمت قحطی پیش می رود». او خواهان آتش بس شد.
دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد هم بار دیگر تصریح کرد که هیچ فضای امنی در غزه وجود ندارد.
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در اطلاعیه ای اعلام نمود: «ما نمی توانیم در مورد امنیت هیچ جا صحبت نماییم. مردم در خیابان ها در فضای باز می خوابند و بعضی از آنها حتی قادر به اجرای دستورات تخلیه نبودند.»





منبع:

1402/10/15
17:59:34
5.0 / 5
237
تگهای خبر: امنیت , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است