توكیو:

ژاپن همکاری قوی استراتژیک خود با ناتو را حفظ می کند

ژاپن همکاری قوی استراتژیک خود با ناتو را حفظ می کند به گزارش شاه بلاگ، وزارت خارجه ژاپن امروز (سه شنبه) در گزارش سالانه دیپلماتیک خود نوشته است، توکیو همکاری استراتژیک قوی خویش را با ناتو از راه به اشتراک گذاری ارزش های اولیه و منافع استراتژیک در زمینه تغییرپذیر امنیت جهانی حفظ خواهد نمود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، در این گزارش همینطور آمده است: ژاپن در واکنش به شرایط چالش برانگیز امنیت بین المللی و همینطور حفظ و تقویت نظم عمومی بر مبنای هنجارهای قوانین بین الملل به دنبال تقویت همکاری استراتژیک خود با ناتو است.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش همینطور ذکر شده است: این تقویت همکاری بر مبنای به اشتراک گذاری ارزش ها و منافع استراتژیک اصلی است.
وزارت خارجه ژاپن همینطور به برنامه مشارکت شخصی بین توکیو و این ائتلاف نظامی اشاره نمود که در ژوئیه ۲۰۲۳ اعلام گردید و خاطرنشان کرد که هدف این برنامه افزایش همکاری دو طرفه در سطحی جدید و چهار حوزه اصلی مانند چالش های امنیتی قدیمی و جدید، توسعه همکاری و پیشبرد ارزش های اصولی است.
وزارت خارجه ژاپن امروز همینطور در گزارش سالانه دیپلماتیک خود آورده است: مسائل زیادی بین چین و ژاپن وجود دارد که شامل کوشش برای تغییر یکجانبه وضعیت کنونی در دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی به وسیله زور، اوضاع پیرامون جزایر مورد مناقشه سنکاکو و تشدید فعالیتهای نظامی چین در نزدیکی ژاپن شامل همکاری با روسیه می شود.
ژاپن بخصوص نسبت به همکاری دفاعی چین و روسیه و افزایش اقدامات مشترک در اطراف خود ابراز نگرانی کرد و خاطرنشان کرد که دو کشور گشت های دریایی مشترکی را از ژوئیه تا اوت ۲۰۲۳ و پروازهای بمب افکن مشترک در ژوئن و دسامبر انجام دادند.
به تازگی فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اطلاعیه ای مشترک بعد از دیدار در کاخ سفید گفتند که به دنبال ادامه همکاری برای تقویت شرکات بین ناتو و توکیو هستند و همکاری بین این ائتلاف نظامی و چهار کشور حوزه هند-پاسیفیک شامل استرالیا، ژاپن، نیوزیلند و کره جنوبی هستند.




منبع:

1403/01/28
15:33:23
5.0 / 5
97
تگهای خبر: امنیت , بین الملل , توسعه , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است