ناسا از نسل بعدی لباس های فضایی رونمایی نمود

ناسا از نسل بعدی لباس های فضایی رونمایی نمود شاه بلاگ: ناسا با انتشار یك تصویر از یك طرح مفهومی از شمایل لباس های فضایی نسل جدید كه برای ماموریت بازگشت به ماه تحت عنوان ˮآرتمیسˮ استفاده خواهند شد، رونمایی نمود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، در حالی كه ما در انتظار نخستین معرفی عمومی ناسا در ۱۵ اكتبر ۲۰۱۹(فردا) برای رونمایی از لباس های فضایی جدید هستیم كه فضانوردان آمریكایی برای بازگشت به كره ماه بعنوان قسمتی از ماموریت های "آرتمیس" از آن استفاده می كنند، تصویری انتشار یافته است كه این لباس جدید را نشان داده است.
این لباس های به روز شده مبتنی بر یك طراحی ماژولار است كه نسبت به لباس های قبلی ایمنی و تحرك بیشتری فراهم می آورد.
بااینكه فضانوردان ناسا مرتباً به ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) می روند و بازمی گردند، اما طراحی لباس هایی كه برای محافظت از آنها در مقابل شرایط مرگبار فضا استفاده می شود، به دهه ۱۹۸۰ باز می گردد. حتی گذشته از چند تلاش تجربی، آمریكایی ها از روزهای انجام ماموریت های آپولو تابحال هیچ لباسی برای اكتشافات قمری طراحی نكرده اند.
حالا كه ناسا متعهد شده است كه فضانوردان آمریكایی را تا سال ۲۰۲۴ بعنوان قسمتی از برنامه "آرتمیس" به ماه برگرداند، آژانس فضایی آمریكا در حال توسعه لباس فضایی پیشرفته تری برای نسل بعدی ماموریت های فضایی است. این واحد نه تنها از آنچه در مورد ماه آموخته استفاده می نماید، بلكه از نیم قرن توسعه فناوری فضایی نیز بهره خواهد برد.
طبق گفته ناسا، یك نمونه از استفاده از تجربیات به دست آمده از ماموریت های آپولو این است كه خطر اصلی سطح ماه نیست كه از وزن یك فضانورد پشتیبانی نمی كند، بلكه ذرات گرد و غبار ریز و شیشه مانندی است كه به مفصل های لباس فضایی و سیستم های پشتیبانی از حیات حمله می كنند و آنها را آلوده كرده و به ریه ها نفوذ می كنند.
نه تنها مفاصل و سیستم های پشتیبانی از حیات طوری طراحی شده اند تا در مقابل گرد و غبار مقاوم تر باشند، بلكه لباس فضایی جدید شامل سیستم پشتیبانی از حیات قابل حمل مانند كوله پشتی در یك نسخه كوچك تر از نسخه مورد استفاده برای آپولو است. این بدان معناست كه لباس جدید نه تنها كوچك تر است، بلكه قابلیت افزودن سیستم های بیشتری نیز در آنها برقرار است تا در صورت بروز نقص، ایمنی بیشتری ایجاد شود.


این لباس فضایی جدید مبتنی بر یك طراحی ماژولار است كه دارای یك تنه بالایی، كلاه ایمنی، قسمت پایینی و جامه خنك كننده است. همه این موارد را می توان تعویض كرد تا فضانوردان دارای یك لباس با كیفیت بهتر، راحت تر و همین طور تطبیق پذیر با ماموریت های مختلف باشد.
این لباس دارای مواد پیشرفته تر و مفاصل بهتری برای تحرك بیشتر است و چكمه ها شبیه چكمه های كوه پیمایی با كفی انعطاف پذیر طراحی شده است.
قسمت شانه نیم تنه فوقانی دارای یك طراحی به روز شده است تا بتواند طیف وسیعی از حركات بازو را در صورتیكه تحت فشار قرار می گیرد با كمك مكانیكی به واسطه كابل و قرقره امكان پذیر كند.
این لباس همین طور دارای دریچه ورودی عقب است كه پوشیدن آنرا تسهیل می كند.
كلاه ایمنی نیز با یك محافظ به روز شده است و میكروفن و هدفونی كه برای ارتباطات در كلاه های قدیمی تعبیه شده بود، با یك مجموعه از میكروفن های هوشمند جایگزین شده اند كه دقیقاً مانند دستیاران صوتی هوشمند كه حالا در خیلی از موبایل ها و خانه ها یافت می شوند، می توانند بطور خودكار صدای فضانورد را ردیابی كنند.
بگفته ناسا یك پیشرفت بزرگ در مورد طراحی مجدد لباس های قدیمی ماموریت های آپولو، انجام اسكن های بدن سه بعدی است كه به دانشمندان این امكان را می دهد تا اندازه گیری های دقیق و برآورد خوبی از حركات و حالت های بدن داشته باشند. این بدان معناست كه لباس های ماژولار نه تنها مناسب تر هستند، بلكه دامنه بسیار وسیع تری از حركات فضانوردان را ممكن می كند.
ناسا پیش از آزمودن این لباس جدید در ماه، می خواهد آنرا در استگاه فضایی بین المللی مورد آزمایش قرار دهد.




منبع:

1398/07/22
13:05:13
5.0 / 5
4230
تگهای خبر: بین الملل , پیشرفت , توسعه , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است