صداوسیما و مطبوعات، شادی را از یاد برده اند

چرا جواد انصافی پیشنهاد بازی در سریال موسی (ع) را نپذیرفت؟

چرا جواد انصافی پیشنهاد بازی در سریال موسی (ع) را نپذیرفت؟ جواد انصافی از هنرمندان طنز تلویزیون که این روزها چهره او را در یک نمایش تلویزیونی با عنوان «خانه آبنباتی» در شبکه پویا می بینیم، درباره لزوم ساخت برنامه های طنز و شاد در تلویزیون و علت نپذیرفتن پیشنهاد بازی در سریال «حضرت موسی(ع)» به گفتگو پرداخت.


جواد انصافی که در حوزه کودک و نوجوان کار پژوهشی هم انجام می دهد، در گفت و گویی با ایسنا درباره علت حضورش در مجموعه نمایشی «خانه آبنباتی» توضیح داد: زمانی که به این کار دعوت شدم و عنوان شد که فضای شاد و مفرحی دارد، پذیرفتم که در این مجموعه حضور داشته باشم؛ چون که تاکید من بر این است که فضای شاد و مفرحی را فراهم بیاورم. کار را شروع کردیم و خیلی خوب پیش رفتیم و پخش آن از تلویزیون هم مدتی است که شروع شده است.
وی افزود: از آنجائیکه از مدت ها قبل درباره کودکان و نوجوانان کار پژوهشی انجام می دادم، در این پژوهشها به این نتیجه رسیدم که بسیاری از آموزش هایمان را باید از کودکی و نوجوانی شروع نماییم که پایه ای و اساسی باشد؛ بعنوان مثال اگر درباره نوروز صحبت می نماییم، کودکان اگر متوجه شوند که نوروز چه پشتوانه علمی دارد، خود این سبب می شود، تفکر کنند و به تفکر کردن عادت کنند. از طرفی به صورت دیگر نگاه کردن هم عادت می کنند. این که پشت هر کاری یک فکری است. بخصوص در ارتباط با رسوم و آیین های ایرانی که پشت هر کدام از این آیین ها فکری بوده است.
انصافی سپس اظهار داشت: در مجموعه «خانه آبنباتی» هم کمابیش به آیین های ایرانی پرداخته ایم؛ بعنوان مثال پیش از عید همه باید آشتی می کردند که یک رسم قدیمی است و یا سلام سلامتی می آورد همچون آیین های کهنی است که در این برنامه به آن پرداخته شده است.
فقط کار طنز و شاد انجام می دهم
انصافی با تاکید بر ایجاد فضای شاد در تلویزیون اظهار داشت: من همیشه تلاشم این بوده است که کارهای طنز و شاد انجام دهم. در طول این ۱۰ سال به تمام گروه ها اعلام نموده ام که کار جدی نمی کنم و فقط کار طنز و شاد انجام می دهم؛ چون که مردم آنقدر گرفتاری دارند که با هر چیزی راحت غمناک می شوند و این شاد کردن است که دشوار می باشد. من تلاشم شاد کردن است. خوشبختانه مجموعه «خانه آبنباتی» فضای شادی دارد و دستمان هم در این مجموعه باز بوده، اتفاقات خوبی هم در آن صورت گرفته همچون این که پرداختن به ملودی های قدیمی، بازی های فولکلور قدیمی این شرایط را برای مخاطب کودک فراهم نموده که نسبت به پیشینه این آیین ها اطلاعات کسب کنند و یاد بگیرند.
خانه آبنباتی با بازی جواد انصافی


منبع:

1400/04/06
20:10:40
5.0 / 5
894
تگهای خبر: پژوهش , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است