زنان پیشتازان فضا می شوند

زنان پیشتازان فضا می شوند شاه بلاگ زنان پیشتازان فضا می شوند


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، هشتم دسامبر سال ۲۰۲۱ "یوساکو مائه زاوا"(Yusaku Maezawa)، میلیاردر ژاپنی به همراه "یوزو هیرانو"(Yozo Hirano)، تهیه کننده فیلم و "الکساندر میسورکین"(Alexander Misurkin)، فضانورد، سوار بر موشک سایوز روسیه به فضا رفتند و بعد از یک سفر ۱۲ روزه به ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشتند.
مائه زاوا پیش تر گفته بود که می خواهد هشت نفر را با خود در ماموریتی در سال ۲۰۲۳ به ماه ببرد. مائه زاوا بنیانگذار بزرگترین خرده فروشی آنلاین ژاپن است و دارایی او دو میلیارد دلار ارزش دارد. او که یک مجموعه دار هنری هم هست، برنامه ی "ماه عزیز"(DearMoon) خویش را شروع کرد و می خواهد چند هنرمند از سراسر جهان را به همراه خود ببرد تا در سال ۲۰۲۳ به مدت شش روز در فضا بمانند.
به تازگی این میلیاردر ژاپنی از هشت هنرمندی که مقرر است با وی در مأموریت "ماه عزیز" با موشک استارشیپ شرکت اسپیس ایکس به ماه پرواز کنند، نام برده است. این میلیاردر ژاپنی سرنشینان خود در مأموریت را هنرمند محور برگزیده است. مائه زاوا در یک ویدئو به زبان ژاپنی می گوید: امیدوارم تک تک افراد از مسئولیتی که هنگام ترک زمین، سفر به ماه و بازگشت به زمین دارند، آگاه باشند.
در ادامه نام همراهان این میلیاردر در مسافرت به ماه را ذکر کرده ایم:
استیو آئوکی(Steve Aoki) دی جی، تهیه کننده و هنرمند موسیقی رقص الکترونیک با چندین آلبوم استودیویی.
تیم داد(Tim Dodd) خالق کانال یوتیوب "همه روزه فضانورد" (داد چندین بار در مقابل دوربین با ایلان ماسک بنیانگذار اسپیس ایکس مصاحبه کرده است).
یمی آ دی(Yemi A.D) هنرمند و طراح رقص که به خاطر کارش با کمپانی JAD Dance و کانیه وست خواننده آمریکایی شناخته شده است.
کریم ایلیا(Karim Iliya) عکاسی که آثارش در مجله نشنال جئوگرافیک انتشار یافته است.
ریانون آدام(Rhiannon Adam) عکاسی که توسط انجمن سلطنتی جغرافیا بی بی سی حمایت شده و جوایز گوناگونی را برنده شده است.
برندن هال(Brendan Hall) فیلمساز پروژه هایی مانند مستند دو ساعته "قند خون بالا می رود" در رابطه با دیابت در ایالات متحده.
دو جوشی(Dev Joshi) بازیگر تلویزیون هندی.
T.O.P. خواننده رپ کره جنوبی که بعنوان رهبر گروه پسرانه بیگ بنگ شناخته می شود.
دو عضو پشتیبان: رقصنده میو(Miyu) و اسنوبورد سوار کیتلین فارینگتون(Kaitlyn Farrington).
در مجموع او می خواهد ۱۰ فرد را با خود به ماه ببرد. ریانون آدام(Rhiannon Adam) یکی از این افراد است.


ریانون آدام (Rhiannon Adam) که در زمان انتخاب ۳۷ سال داشت، یک هنرمند و عکاس ایرلندی تبار است که زمان خویش را بین لندن و آمریکا سپری می کند. او از سال ۱۹۹۲، زمانی که والدینش یک قایق بادبانی برای سفر به سراسر جهان خریدند، کوچ نشین بوده است. وی تحصیلات خویش را در کالج هنر و طراحی سنترال سنت مارتینز(Central Saint Martins College of Art and Design) و دانشگاه کمبریج(University of Cambridge) گذرانده است. او جوایزی شامل جایزه میتار(Meitar Award) را برای برتری در عکاسی دریافت کرده است و در سال ۲۰۱۹ هم بعنوان یکی از استعدادهای جدید گالری عکاسان شناخته شد.
در وبسایت DearMoon آمده است: کار ریانون روی پروژه های مستند اجتماعی، مبتنی بر پژوهش بلندمدت است که از فرآیندهای عکاسی آنالوگ و داده های آرشیو استفاده می نماید. تجربیات اولیه زندگی او با تمرکز بر جوامع دوردست، مفهوم مدینه فاضله و خط باریک بین حقیقت و تخیل، تأثیری ماندگار بر کار او گذاشته اند.
او یکی از چندین کاوشگری است که مقرر است در این مأموریت حضور داشته باشد. وی در مصاحبه ای گفته است: هیچگاه فکر نمی کردم این اتفاق بیفتد.
او به اسکای نیوز اظهار داشت: هیچگاه فکر نمی کردم که به فضا بروم. در کودکی، به آسمان نگاه می کنی، در رابطه با تمام این صورت های فلکی برایت توضیح می دهند و تلاش می کنی جایگاهت را در دنیا پیدا کنی. اما این چیزها برای من همیشه فقط فانتزی بود. من سریال پیشتازان فضا را تماشا می کردم، اما هیچگاه فکر نمی کردم این اتفاق بیفتد.
یکی دیگر از عکاسان این تیم کریم ایلیا(Karim Iliya) متولد بریتانیا است که آثارش در نشنال جئوگرافیک انتشار یافته است. آدام در اینباره اظهار داشت: ما واقعاً به کاری که مقرر است برای بریتانیا انجام دهیم افتخار می نماییم.
آنچه در مورد نقش بریتانیا در اکتشافات فضایی قابل توجه است، نقش زنان است. با به انتها رسیدن سال ۲۰۲۲، نخستین پرتاب موشک در این کشور تحت نظارت ملیسا تورپ، رئیس پایگاه فضایی کورنوال انجام شد. نقطه عطف دیگر در صنعت فضایی بریتانیا انتخاب رزماری کوگان، اخترفیزیکدان اهل ایرلند شمالی بعنوان سومین فضانورد بریتانیایی آژانس فضایی اروپا بود.
رزماری کوگان


منبع:

1401/10/14
14:22:03
5.0 / 5
417
تگهای خبر: آنلاین , بین الملل , پژوهش , جت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است