دفاع تمام قد مدیرعامل اسپیس ایكس از فالكون هوی ؛

الون ماسك: كلاهم را با سس خردل می خورم!

الون ماسك: كلاهم را با سس خردل می خورم! شاه بلاگ الون ماسك: كلاهم را با سس خردل می خورم!



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تایمز، "الون ماسك"، مدیر عامل شركت "اسپیس ایكس" بعد از پرتاب هفته گذشته موشك "فالكون هوی" در مورد عملكرد آن بحث كرد.

وی از مقایسه "فالكون هوی" با موشك سنگین "دلتا IV" كه توسط رقیب این شركت یعنی اتحادیه پرتاب های فضایی آمریكا تولید شده است، برآشفته شد.

"داگ الیسون"، سازنده آزمایشگاه پیشران جت، هفته گذشته در توییتر بعضی از محاسبات را به اشتراك گذاشت كه در بعضی موارد، موشك سنگین "دلتا IV" می تواند ماموریت های خاص خارج از منظومه شمسی، عملكردی مشابه با "فالكون هوی" داشته باشد.

"الون ماسك" پاسخ داد كه اعداد و داده های "الیسون" ایراد دارند. او همینطور اظهار داشت كه "فالكون هوی" هزینه بسیار كمتری از رقیب خود داشته است.

به نظر نمی رسد كه "الون ماسك" این داده ها را باور كرده باشد و همینطور پیش بینی هزینه 400 میلیون دلاری موشك رقیب را باور نداشت، چون كه پروژه قبلی اتحادیه پرتاب فضایی آمریكا كه لغو هم شد، بالغ بر 389 میلیون دلار برای این شركت هزینه در بر داشت.

"ماسك" پیش بینی می كند كه هزینه هر پرتابی بعد از سال 2020 بیش از 600 میلیون دلار خواهد بود.

وی در مورد برنامه این اتحادیه برای جایگزینی موشك های دلتا و اطلس خود با یك تقویت كننده قدرتمند جدید موسوم به "ولكان"(Vulcan) اظهار داشت: شاید این طرح موفقیت آمیز باشد، اما اگر آن موشك پیش از سال 2023 پرواز كند، من واقعا كلاهم را با سس خردل خواهم خورد!



اولین پرتاب موشك "ولكان" ابتدا برای پرتاب در سال 2019 برنامه ریزی شده بود، اما اكنون حداقل به اواسط سال 2020 منتقل شده است كه بر همین مبنا "الون ماسك" عقیده دارد این پرتاب تا پیش از سال 2023 انجام نخواهد شد.

"ماسك" امیدوار است كه "فالكون هوی" به اكتشافات سیاره ای و به ماموریت ناسا كمك نماید.

در نظر گرفته شده است كه این موشك فضایی قدرتمند كه بزرگترین و قدرتمندترین موشك عملیاتی حال حاضر جهان است، برای نخستین بار بعد از سال 1972 به ماه بازگردد و در نهایت تا اواسط قرن حاضر پای انسان را به مریخ باز كند.

موشك "فالكون هوی" در تاریخ 6 فوریه یك خودروی "تسلا رودستر" 100 هزار دلاری را همراه با یك سرنشین مانكن موسوم به "استارمن"(Starman) به سمت مریخ فرستاد كه اكنون در راه مریخ و سفر در عمق فضا است.




1396/11/27
17:00:38
5.0 / 5
4609
تگهای خبر: فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است