در گفتگو با مهر اعلام شد:

صادرات ۲۰ میلیون دلاری یك شركت دانش بنیان دارویی، كاهش ارزبری

صادرات ۲۰ میلیون دلاری یك شركت دانش بنیان دارویی، كاهش ارزبری شاه بلاگ: یك شركت دانش بنیان تولید كننده دارو برپایه زیست فناوری موفق به صادرات ۲۰ میلیون دلار شده و به سهم بازار ۷۰ درصدی دست بیابد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، یك شركت دانش بنیان تولید كننده دارو با صنعت بیوتكنولوژی از سال ۱۳۸۸ با متخصصان ایرانی آغاز به كار كرد و تا كنون توانسته با هدف تحقیق و توسعه به تولید داروهای نوتركیب و به خصوص آنتی بادی های مونوكلونال دارویی دست بیابد.
فاكتور هفت، آلتبرل با نام ژنریك اتانرسپت، زیتاكس با نام ژنریك ریتوكسیمب، آریوتراست با نام ژنریك تراستوزومب و استیوانت با نام ژنریك بواسیزومب همچون داروهایی هستند كه در این شركت به تولید رسیده اند.
امیرفرشچی، مدیر عامل این شركت دانش بنیان تولید كننده دارو در زمینه بیوتكنولوژی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی اضافه كرد: در این نظریه یك صنعت باید از دو فاكتور درون زا و برون گرا بودن برخوردار باشد. درون زا بودن به این مفهوم است كه بتواند خلق دانش كند و این اتفاق به معنای تمام كلمه در شركت ما اتفاق می افتد.
وی افزود: دانش ما به صورت كامل بومی است و هیچ تحریمی نمی تواند داروهایی را كه ما تولید می نماییم تحت تاثیر قرار بدهد. ما از لحاظ تكنولوژی كاملا مستقل عمل می نماییم.
فرشچی تصریح كرد: برون گرا بودن هم به این معناست كه صنعت راكد نماند و متوقف نشود. با عنایت به صادرات گسترده ای كه در این شركت داشته ایم نشان داده است در برون گرا بودن هم موفق عمل كرده ایم.
وی با اشاره به اینكه در سال قبل ۲۰ میلیون دلار صادرات داشته ایم، اضافه كرد: در این شركت موفق شدیم ارزبری را به میزان ۲۰۰ میلیون دلار كاهش دهیم.
وی با اشاره به اینكه تا كنون دانش فنی را به كشورهای زیادی انتقال داده ایم، عنوان كرد: انتقال دانش فنی سبب تولید توسعه پایدار و ضمانت صادرات محصولات شركت ما به كشور های مختلف دنیا می گردد. همینطور از آن جا كه بازار دارویی بیماران خاص روز به روز در حال توسعه است، برای كشور های دیگر هم این مورد اهمیت دارد كه بتوانند هزینه های شان را كاهش دهند.
فرشچی با اشاره به اینكه موفق به ثبت یك داروی خاص در اتحادیه اروپا شدیم، افزود: انجام این اتفاق نیاز به ۳۵ میلیون دلار هزینه دارد و ما نمی دانیم این ارز را از كجا تامین نماییم. ضمن اینكه ثبت یك دارو در اتحادیه اروپا می تواند صادرات یك كشور را متحول كند و تا ۱۰ برابر افزایش بدهد.
به گفته وی، این رقم بسیار بزرگی است و می تواند یك سرمایه گذاری مطمئن به شمار بیاید. دولت حتی اگر بحث های انسانی و كمك به بیماران را هم در نظر نگیرد این سرمایه گذاری می تواند بالاترین سود را برای كشور به ارمغان بیاورد.

1397/04/21
19:34:12
5.0 / 5
4828
تگهای خبر: تكنولوژی , توسعه , تولید , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است