تجاری سازی محصولات شركت های دانش بنیان در دانشگاه آزاد

تجاری سازی محصولات شركت های دانش بنیان در دانشگاه آزاد شاه بلاگ: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز از برنامه ریزی برای توسعه هسته ها و واحدهای فناور و تلاش در دریافت مجوز شركت های دانش بنیان اطلاع داد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از دانشگاه آزاد، محمد كاظم كاوه پیشقدم، با اشاره به اینكه استان فارس بعنوان یكی از استان هایی كه بیشترین تعداد واحد و مركز دانشگاهی را دارد در ارتباط با توسعه مراكز رشد و واحدهای فناور تلاش های زیادی انجام داده است، اظهار داشت: در همین راستا مراكز رشد واحدهای شیراز، مرودشت و لار راه اندازی شده و هم اكنون مشغول به فعالیت هستند.
وی اضافه كرد: مراكز رشد واحدهای لامرد و ارسنجان در حال شروع فعالیت هستند و واحد جهرم هم بعنوان یك مركز رشد اقماری زیر نظر پارك علم و فناوری استان فارس مشغول به فعالیت است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینكه هم اكنون ۲۵ هسته و شركت دانش محور در مركز رشد واحد شیراز مشغول به فعالیت هستند تصریح كرد: این مراكز با تولید ثروت از علم به درآمدزایی واحد كمك می كنند.
وی با تاكید بر روند رو به رشد مراكز رشد و شركت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، اظهار داشت: تجاری سازی محصولات شركت های دانش بنیان در دستور كار بوده و امروز خیلی از این محصولات تجاری سازی شده اند.
كاوه پیشقدم با اشاره به محصولات دانش بنیان تجاری سازی شده دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، اظهار داشت: نرم افزار آموزش مجازی ابنیه ای تاریخی با زبان های مختلف، پاك كننده شیشه خودرو، سیستم ضد جلبك، توپك آتشنشانی، پرینتر سه بعدی و نرم افزارهای مختلف كاربردی همچون این محصولات هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با تاكید بر ضرورت توسعه كارآفرینی و پشتیبانی از محصولات دانش بنیان بعنوان اهداف دانشگاه، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز علاوه بر برنامه ریزی برای توسعه هسته ها و واحدهای فناور و تلاش در دریافت مجوز شركت های دانش بنیان تاكید دارد.
وی افزود: امسال ضمن برگزاری نمایشگاه های نوآوری و كارآفرینی نسبت به برگزاری دو رویداد(استارت آپ ویكند) و چالش فناوری اقدام نموده و با تولید دفتر حقوقی مالكیت فكری و پشتیبانی از ثبت اختراع داخلی و پتنت (اختراع بین المللی) در توسعه كمی و كیفی اهداف مورد نظر گام بردارد.

1397/04/24
14:32:56
5.0 / 5
5355
تگهای خبر: تجاری سازی , توسعه , تولید , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است