افشای برنامه آمریكا برای ساخت یك اسلحه كنترل ازدحام

افشای برنامه آمریكا برای ساخت یك اسلحه كنترل ازدحام شاه بلاگ: تفنگداران دریایی آمریكا در حال توسعه و طراحی یك اسلحه لیزری پالسی فوق كوتاه برای كنترل ازدحام جمعیت در مناطق شلوغ هستند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، "تفنگداران دریایی آمریكا" در حال توسعه یك سلاح لیزری جدید است كه می تواند پیام های صوتی را به محدوده های دور ارسال نماید و یا منجر به ناشنوایی، كوری موقت و حتی مرگ افراد شود.
این اسلحه لیزری پالسی فوق كوتاه "SCUPLS" می تواند روی كامیون یا تانك هم نصب گردد.
برپایه اسناد دولتی آمریكا، این اسلحه در ابتدا بعنوان یك سلاح كم خطر و غیركشنده برای كنترل ازدحام جمعیت استفاده خواهد شد.
هدف این پروژه توسعه نسل بعدی "سیستم های لیزری پالسی فوق كوتاه"(USPL) سبك وزن است كه با انرژی كار می كنند و می توانند پلاسمای پایدار و قابل كنترل را در محدوده ای تولید كنند كه طیفی از اثرات غیركشنده را تحت تاثیر قرار می دهند.
اسلحه مذكور از لیزر انفجاری استفاده می نماید كه پالس های كوتاه و قوی را تولید می كنند. این پالس ها به اندازه ای قدرتمند هستند كه بتوانند یك توپ پلاسمایی تولید كنند.
بعد از تولید توپ پلاسمایی، لیزر قوی انفجاری این توپ را مشتعل می كند. این امر باعث می گردد كه عملكرد لیزر كشنده نباشد و یك صدای انفجار تولید شود.
این در شرایطی است كه اسلحه ساخت آمریكا می تواند كشنده هم باشد.
بنا بر اعلام دولت آمریكا، برنامه آینده ساخت این اسلحه تبدیل آن به یك سلاح كشنده است.
علاوه بر آن، هدف آمریكا این است كه اسلحه را به سیستم های فرماندهی، كنترلی، كامپیوتری، اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی هم تجهیز كند.
اسلحه "SCUPLS" می تواند تاثیرات متعددی داشته باشد. بعنوان مثال می تواند صدا تولید نماید. به نحوی كه به مردمی كه هزار متر دورتر هستند، پیام صوتی اخطار ارسال نماید.
قدرت این اسلحه به حدی زیاد است كه می تواند لایه بیرونی پوست را تبخیر كند و به جای سوزاندن پوست، آنرا به گاز تبدیل می كند.
گفتنی است سربازان قبل از استفاده از این اسلحه در تنظیمات پیشرفته آن، باید در ابتدا برای نحوه استفاده از آن اخطار داده شوند.
ارتش آمریكا می خواهد این سلاح را روی خودروهای كوچك جنگی سوار كند.


مرحله طراحی این اسلحه بعد از ساخت و آزمایش نمونه اولیه آن در سال ۲۰۱۹ میلادی تكمیل خواهد شد.



1397/07/21
14:37:26
5.0 / 5
4449
تگهای خبر: پیشرفت , توسعه , تولید , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است