بدون آلودگی محیطی؛

كرم مراقبت و براق كننده طبیعی چرم ایجاد می شود

كرم مراقبت و براق كننده طبیعی چرم ایجاد می شود به گزارش شاه بلاگ محققان كشور موفق به تولید كرمی طبیعی از مواد گیاهی برای مراقبت و براق كننده چرم ها شدند.



عرفان حیدری مدیر بازاریابی یك شركت فناور در مركز رشد دانشگاه سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: ما موفق شدیم براق كننده و مراقبت كننده چرم را با مواد طبیعی بسازیم كه آلودگی محیطی ندارد.
وی با اشاره به اینكه این كرم از روغن بادام تولید شده است، بیان كرد: ما تلاش كردیم از موادی استفاده نماییم كه آسیبی به چرم وارد نشود چونكه انواع واكس ها و كرم هایی كه برای چرم ها هم اكنون استفاده می شود وارداتی بوده و معمولاً چرم را پس از مدت كوتاهی نابود می كند.
حیدری با اشاره به اینكه كرم مراقبت و براق كننده طبیعی چرمی كه تولید كردیم با مواد طبیعی همخوانی دارد از این رو به محیط زیست صدمه نمی رساند، بیان كرد: در نمونه های خارجی از مواد نفتی استفاده می شود كه عمر چرم را می كاهد.
به گفته این محقق، استفاده از این كرم طبیعی می تواند باعث عدم ایجاد خشكیدگی در سطح چرم، عدم انسداد منافذ چرم و ایجاد ماندگاری و دوام بیشتر، نرم كنندگی و عدم ایجاد شوره در تماس با آب شود.
وی تصریح كرد: برای تولید این كرم به فرمولاسیونی دست پیدا كردیم كه متفاوت از فرمولاسیون و مواد اولیه واكس های خارجی است؛ در این نمونه از مواد كاملاً ایرانی استفاده شده و نیاز به واردات هیچ گونه موادی نیست.
وی با اشاره به اینكه این كرم مراقبت كننده در تمامی محصولات چرمی قابل استفاده می باشد، افزود: افزایش طول عمر، ماندگاری و دوام چرم، عدم بستن منافذ چرم، ایجاد براقیت مطلوب و مورد نظر مصرف كنند، چسبنده نبودن در زمان استفاده و در نتیجه كاهش جذب ذرات گرد و غبار روی سطح همچون خصوصیت های این محصول به حساب می آید.
حیدری در تركیبات اولیه كرم طبیعی براق كننده چرم، از هیچ گونه مواد نفتی و پارافینی استفاده نكرده ایم، اضافه كرد: از آنجایی كه قیمت محصولات چرمی بالاست ازاین رو به نظر می آید كه از این دست محصول مراقبت شود و چه بهتر كه مواد مراقبت كننده از مواد طبیعی تولید شده باشد.
این محقق تصریح كرد: پیشگیری از واردات چنین محصولاتی می تواند به نفع اقتصاد كشور باشد؛ از این رو بازاریابی مناسب براق كننده طبیعی به صرفه است.
وی در مورد قیمت این محصول اظهار داشت: با وجود اینكه كرم براق كننده از روغن بادام تولید شده نسبت به نمونه خارجی از قیمت پایینی برخوردار می باشد.
به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، این طرح در «هم آوردی نو؛ صنعت پلاستیك و پلیمر» كه توسط پارك فناوری پردیس برگزار شد، عرضه شد.

1397/12/26
14:37:38
5.0 / 5
4530
تگهای خبر: تولید , دانش , صنعت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است