نرخ درمان و پیشگیری بیماری های ژنتیكی در كشور مطلوب نمی باشد

نرخ درمان و پیشگیری بیماری های ژنتیكی در كشور مطلوب نمی باشد به گزارش شاه بلاگ دبیر ستاد علوم و فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: بیماری های ژنتیك در ایران برای درمان و پیشگیری رشد خوبی داشته ولی مطلوب نمی باشد.


دكتر امیرعلی حمیدیه روز شنبه در مراسم افتتاحیه اولین سمپوزیوم بین المللی ژنتیك پزشكی تصریح كرد: به طورمثال، سال هاست كه برنامه غربالگری تالاسمی در كشور در حال انجام می باشد، در ابتدای برنامه ما سالی ۷۵ هزار نوزاد تالاسمی در كشور داشتیم كه این تعداد در سال ۱۳۹۷ به حدود ۲۰۰ نفر رسیده است.
وی بیان داشت: چرا بعد بیشتر از ۲۰ سال از برنامه غربالگری تالاسمی، باید این تعداد نوزاد تالاسمی در كشور داشته باشیم.
حمیدیه به وضعیت كشورهای تالاسمی خیز دنیا اشاره نمود و اظهار داشت: الان یازده سال است كه در قبرس دیگر نوزاد تالاسمی به دنیا نمی آید و هشت سال است كه در ایتالیا هم اینطور است. ۲ سال پیش در یونان فقط ۴ مورد تولد نوزاد تالاسمی ماژور داشتند.
وی با اشاره به اینكه خیلی از بیماری های شایع امروز زمینه ژنتیكی دارند، اظهار داشت: محققان با آشنا شدن به علم روز دنیا باید به روش های جدید درمانی دست یابند.
حمیدیه اظهار نمود: در سال های اخیر به سمت روش های درمانی جدید مانند پیوند مغز استخوان، سلول های خون ساز و ژن درمانی حركت كردیم.
دبیر ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتقاد از ثبت ازدواج فامیلی، اضافه كرد: در بعضی مناطق كشور ۶۰ درصد ازدواج ها خانوادگی است كه این امر یكی از معضلات كشور است و احتیاج به اجرای برنامه های ترویجی دارد.


1398/08/18
15:14:58
5.0 / 5
4371
تگهای خبر: بین الملل , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است