نمایش ویژه مستند ایرانی در لهستان

نمایش ویژه مستند ایرانی در لهستان به گزارش شاه بلاگ مستند «سایه های بی خورشید» به بخش ویژه برگزیدگان دوره های قبل جشنواره کراکو در کشور لهستان دعوت شد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، شصت و یکمین جشنواره فیلم کراکو در لهستان از تاریخ ۳۰ می (۹ خرداد) نمایش آثار را در سینماهای این شهر و همینطور به صورت آنلاین آغاز می کند و مستند «سایه های بی خورشید» ساخته مهرداد اسکویی در بخش غیررقابتی «برندگان پیشین جشنواره» به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.
این مستند سال قبل و در شصتمین دوره این رویداد سینمایی یکی از فیلمهای بخش رقابتی آثار مستند بود در نهایت جایزه شاخ نقره ای بهترین کارگردانی و همینطور جایزه بهترین فیلم از نگاه هیات داوران دانش آموزی جشنواره را به خود اختصاص داد.
مهرداد اسکویی هم برای حضور و عرضه فیلمش به جشنواره انیمیشن، مستند و فیلم کوتاه کراکو لهستان دعوت شده است.
سایه های بی خورشید نخستین نمایش جهانی خویش را در سی ودومین جشنواره بین المللی مستند آمستردام (ایدفا) تجربه نمود و موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از این رویداد معتبر سینمایی شد و بعد از آن در چندین جشنواره بین المللی دیگر همچون بیگ اسکای آمریکا، مونیخ آلمان، کراکو لهستان، داک اِج نیوزولند، میلینیوم بلژیک، حقوق بشر ژنو، هلسینکی فنلاند، «ژان روش» فرانسه، داکوفست کوزوو، جشنواره مستند اوپن سیتی لندن، جشنواره فیلم زوریخ، جشنواره مستند زاگرب و... هم به روی پرده رفته است.




منبع:

1400/02/21
14:06:09
5.0 / 5
981
تگهای خبر: آنلاین , بین الملل , تاریخ , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است