كاهش آلودگی سطوح با كمك یك فویل نقره

كاهش آلودگی سطوح با كمك یك فویل نقره به گزارش شاه بلاگ پژوهشگران سوئیسی در بررسی جدید خود دریافته اند که شاید یک فویل آغشته به نقره بتواند میزان آلودگی باکتریایی را در سطوح بیمارستان ها کم کند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از وب سایت رسمی "بیمارستان دانشگاهی بازل"(University Hospital Basel) سوئیس، پژوهش جدیدی نشان میدهد که شاید پوشاندن سطوحی که در بیمارستان ها پیوسته لمس می شوند، با فویل آغشته به نقره بتواند میزان آلودگی ناشی از پاتوژن های باکتریایی مهم را بصورت قابل توجهی کم کند.
پژوهشگران بیمارستان دانشگاهی "بازل" در این پروژه، اثر ضد میکروبی فویل "پلی وینیل کلراید"(polyvinyl chloride) را ارزیابی کردند که یک عامل حاوی دو درصد یون نقره را در بر داشت.
کنترل عفونت در محیط بیمارستان، اهمیت زیادی دارد برای اینکه شواهد بسیاری در مورد نقش آن بعنوان منبع انتقال باکتری و عفونت های ناشی از آن به دست آمده است. تمیز کردن و ضدعفونی کردن بطور منظم، گزینه ای برای کاهش خطر مبتلاشدن به عفونت است اما انجام دادن این کار در حد استاندارد، یک پروسه زمان بر بشمار می رود که به منابع زیادی نیاز دارد.
یکی از روش های جایگزین، استفاده از سطوح ضدعفونی کننده خودکار است که بقای پاتوژن ها را دشوار می سازد و برای دستیابی به یک محیط امن، به پاکسازی کمتری نیاز دارد. پژوهشگران در این پروژه، از یک فویل پلی وینیل کلراید آغشته به نقره در اتاق هایی استفاده کردند که سطح آلودگی پاتوژن ها در آنها بالا بود.
پژوهشگران دریافتند که میزان آلودگی روی سطوح پوشیده شده با فویل، بصورت قابل توجهی پایین تر از آلودگی سطوحی است که بدون فویل هستند. میانگین تعداد میکروب ها بطور کلی تا بیش از ۶۰ برابر کاهش یافت؛ در صورتیکه میانگین بار زیستی در سطوح کنترل نشده، سه برابر بالاتر از سطح ضد میکروبی بود.
همین طور پژوهشگران دریافتند که باکتری های مهم از نظر بالینی مانند "انتروکوک"(Enterococci)، بصورت قابل توجهی در سطوح پوشیده شده با فویل، کمتر هستند. اثرات ضد میکروبی این فویل، تا شش ماه بعد نیز وجود داشت.
پژوهشگران نتیجه گرفتند که یک فویل که عامل مبتنی بر نقره را در بر دارد، بار باکتری عامل بیماری را می کاهد.




منبع:

1400/04/22
10:19:58
5.0 / 5
1073
تگهای خبر: پژوهش , دانش , سایت , وب سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است