مدیر تحقیقات موسسه رازی:

واکسن کووپارس واکسنی در تراز جهانی است

واکسن کووپارس واکسنی در تراز جهانی است به گزارش شاه بلاگ مدیر تحقیق و توسعه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اظهار داشت: واکسن کووپارس واکسنی در تراز جهانی است که حالا مراحل فاز دوم کارآزمایی بالینی را طی می کند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر سید رضا بنی هاشمی مدیر تحقیق و توسعه و محقق موسسه رازی با اشاره به اینکه واکسن هایی که تا کنون در جهان در مورد کووید ۱۹ تولید شده اند، می توانند جلوی مرگ و میر را بگیرند، تصریح کرد: آمارها نشان میدهد در کشورهایی که واکسیناسیون انجام شده، افراد در صورت ابتلا، علائمی بسیار خفیف از بیماری بروز داده اند و میزان مرگ و میر در این کشورها تا حد چشمگیری کمتر از کشورهایی است که واکسیناسیون نکرده اند یا درصد واکسیناسیون در این کشورها پایین است.
وی اضافه کرد: این رقم در آمریکا نشان میدهد بیشتر افراد فوت شده بر اثر کرونا، جزء افراد واکسینه نشده هستند و افرادی که واکسن دریافت کرده اند یک صدم درصد فوت شدگان بر اثر کرونا را در این کشور می سازند.
بنی هاشمی اضافه کرد: مسئول فنی واکسن شرکت مدرنا اعلام نمود با وجود دریافت هر دو دوز واکسن مدرنا، با علائمی خفیف مبتلا به کرونا شده اند اما مشکلی پیش نیامده است.
مدیر تحقیق و توسعه موسسه رازی اظهار داشت: واقعیت این است که تمام واکسن ها با درصدهای متفاوت، دارای عوارضی هر چند مختصر هستند و علائمی بعد از زدن واکسن مشاهده خواهد شد. واکسن های غیرفعال یا کُشته ایمنی زایی پایین تری دارند و در واکسن های با پلت فرم بر پایه وکتور عوارض بیشتری مشاهده شده است؛ همین طور واکسن های بر پایه پروتئین می توانند واکسن هایی خوب باشند.
مدیر تحقیق و توسعه موسسه رازی، با اشاره به جزییات بیان شده در مورد روند ساخت واکسن «کووپارس» اظهار نمود: واکسن کووپارس نیز جدا از واکسن های تولید شده در جهان نیست و باید موجب کاهش مرگ و میر و فرم حاد بیماری شود.
به گفته وی، واکسن کووپارس در دو دوز تزریقی و یک دوز استنشاقی تولید شده و آخرین مراحل فاز دوم کارآزمایی بالینی این واکسن درحال سپری شدن است.


منبع:

1400/05/13
22:46:41
5.0 / 5
971
تگهای خبر: توسعه , تولید , جهان , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است